Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma lön 300 byte av dator - gick ej att skapa databasen

Har följt denna instruktion:https://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-lon-600/content/online-help/byte-av-dator.htm

Det går jättebra att på den gamla datorn trycka på "Arkiv – Säkerhetskopiering - Ny säkerhetskopia"

Det blir dock problem på den nya datorn när jag trycker på "Skapa företag från säkerhetskopia".

Programmet låter mig inte välja min säkerhetskopia. Den letar efter någon konstig server som ska ligga på LOKAL\\VISMA. En sådan har inte jag. Enligt guiden borde jag kunna bläddra mig fram till säkerhetskopian och välja själv.

Se bild för felmeddelande:
 

För information så har jag laddat ner Visma Lön 300 version 2019.31 (2019-09-03)

3 SVAR 3
Cecilia Towner
APPLICATION SPECIALIST

Hej GustavSandstrom,

Detta meddelande brukar bero på att man har något fel med landsinställningarna/språkinställningarna i datorn.
Om du går in i Kontrollpanelen på datorn och där väljer Nationella inställningar. Kolla på att du har rätt inställningar på de olika flikarna. på Format ska det vara Svenska på språk för Windows. På  fliken Plats att det står Sverige men även på fliken Administrativa inställningar att det där under Ändra systemspråk står Svenska (Sverige).
Ändra om det inte gör det och prova på nytt.

Återkom om det fortfarande inte fungerar.


Ha en fin dag!
/Cecilia
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack det funkar.

Men snälla åtgärda programmet så att det funkar med alla språkversioner av Windows. Det sitter många på ett engelskt operativssystem.

Skönt att det fungerade för dig. 

Jag återkopplar detta till vår utvecklingsavdelning.

Ha en fin helg!