Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

PerG__
MEDLEM

använda befintliga personvariabler

Hej. Jag vill hämta en personvariabel som finns synlig när jag trycker på "visa/skapa", i det här fallet P11. Jag försöker få in den på den anställde men det är helt omöjligt! Den berörda anställda är senast anställd på de andra finns P11 fullt fungerande. På bild1 ser man att P11 finns med och på bild2 vill jag få P11 att läggas in på den senaste anställda. Detta går inte på något vis. Ska det vara så eller är det en bugg. För mig skulle det vara naturligt att få använda (plocka de som blir aktuella) de redan bestämda personvariablerna på alla nyanställda.

Är detta för mycket begärt av programmet????

osa Per

Personvariabler mellan p10, p12 varför går det inte att hämta p11 till en anställd.jpgPersonvariabler mellan p10, p12.jpg

3 SVAR 3
Jesper Fogelström
ANSTÄLLD

Hej @PerG__ 

Tack för din fråga, det ska fungera att lägga till en rad för p11 enligt bild 2. 

Vad händer när du trycker på knappen visa/ skapa ny personvariabel? 

 

Vänligen 

Jesper

 

PerG__
MEDLEM

Tack för svaret. Jag startade om både program och dator och nu fungerade det att lägga in P11!!! ???

Hej PerG_! 

 

Vad härligt att höra att det löste sig för dig! Ibland är det ju en omstart som behövs för att det ska fungera igen. 

 

Tack för att du delar med dig av din lösning här på forumet också, så härligt när vi kan hjälpas åt att sprida vidare våra tips och tricks i programmen :). 

 

Önskar dig en fin midsommarhelg!

 

/Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂