Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

MarieZ
MEDLEM

minus på semesterdagar i semesterskuldlistan

Hej

 

Jag har två bolag som har semesteråret jan-dec, semesterskiftet är gjort men nu i juli månad så såg vi i semesterskuldlistan att vissa har minus på betalda dagar. Backade tillbaka och ser att Excel listan inte stämmer med uppgifterna i Visma lön. Tydligen så var det samma sak förra året (då var jag inte på plats) 

 

Är det någon som har några tips på vad det kan bero på?

5 SVAR 5
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

 

Har ni semester innevarande år? Om svaret är ja på den frågan så stämmer det med minusdagar eftersom man då har tagit ut semestern under sommaren, men den är ju inte fullt intjänad ännu.

 

//Carina

Tusen tack för svar, misstänkte att det hade med det att göra, inte jätte vanligt att använda sig av det upplägget känns det som.

 

I Visma lön så ser den anställde annat saldo än vad semesterskuldlistan visar, blir lite skevt kan jag tycka.

 

Håller med dig. Därför jätteviktigt med tydlig information till de anställda om hur semestern fungerar.

Vad den anställde kanske inte tänker på är att de har en skuld till företaget om de avslutar sin anställning under hösten och de har tagit ut full semester under sommaren.

Ja precis!! Skönt att vi tänker samma lika där 🙂

 

Tusen tack för din hjälp, ha en fin dag!

Tack detsamma 🙂