Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
UTFORSKARE

Får inte mejl på inlägg sedan ni bytte forum

(uppdaterad av Lisa Henriks COMMUNITY MANAGER ‎2020-03-13 11:27 )

Jag får inte heller mail som jag fick tidigare. Tacksam att jag just hittat in i forumet och åtminstone ser att jag inte är ensam. Var inte helt enkelt att hitta hit heller, tycker jag. Har påtalat flera gånger till Visma att det inte fungerar, men inte mött någon förståelse alls för att det inte fungerar. Trodde jag var helt ensam...

1 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
Highlighted
COMMUNITY MANAGER

Svar: Får inte mejl på inlägg sedan ni bytte forum

På startsidan hittar du 8 olika områden, du klickar på ikonen eller rubriken för området för att ta dig in i det området. Nu är du i området Om Visma Spcs forum

När du är inne i ett område så finns det olika flikar med olika typer av inlägg, t.ex frågor, användartips och nyheter. Du väljer själv vilken eller vilka av flikarna som är intressanta för dig som du känner att du vill prenumerera på. När du står inne på en flik så  har du en liten ikon som ser ut som en cirkel med tre prickar i, klickar du på den så får du valet prenumerera. Så fort du prenumererar på en flik så kommer du få ett mejl när någon poster ett nytt inlägg inom den fliken. 

Visa lösning i originalinlägg

9 SVAR 9
Highlighted
COMMUNITY MANAGER

Hej @Christel9 

När vi bytte forumplattform så kunde vi inte flytta över prenumerationer från gamla forumet till det nya. Alla användare är därför tvungna att börja prenumerera på sina områden på nytt. Tips är att läsa inläggen Prenumerera på innehåll i forumet så får du hjälp med hur du ska göra för att prenumerera på inlägg. Nytt i vårt nya forum är att du nu har större valmöjlighet till vilken information som du faktiskt vill få mejl om, du kanske bara vill få mejl om nya användartips? I så fall väljer du att prenumerera på bara den fliken. 

För att hitta tillbaka till startsidan där du väljer område så är det lättast att klicka på Visma-ikonen uppe i vänstra hörnet. 

Har du andra frågor som du vill ha svar på för att du ska känna dig tryggare i vårt forum så är det bara att ställa allihopa! 

Highlighted
UTFORSKARE

Att prenumerera har jag redan valt, men får ändå inte mail löpande. Så tyvärr var det inte så enkelt att få igång, fast jag tror mig gjort rätt val.

Highlighted
COMMUNITY MANAGER

Det låter inte så lovade, jag skulle vilja att du tittar till dina inställningar. Klicka på gubben uppe till höger och väljer Mina prenumerationer - Inställningar för informationsmeddelanden. Se till att du har följande inställningar: 

Inställningar för informationsmeddelande.pnginställningar för informationsmeddelande 2.png

Highlighted
UTFORSKARE

Har dessa inställningar...

Men nu när jag hittat hit och lagt mig i frågor, så får jag en del. Om det är alla nya är jag osäker på, men svar på frågor som jag lagt mig i, har jag i alla fall fått.

Highlighted
COMMUNITY MANAGER

Jag ser att du prenumererar på området Frågor om lönehantering. När det postas något nytt i det området så kommer du få ett mejl. 

Utöver det så ser jag att du följer ett par inlägg och du kommer även där få mejl när någon svarar i inläggen. Skapar du ett nytt inlägg så kommer du också få ett mejl när du får svar, precis det som sker nu när jag svarar 🙂 

På forumets startsida så kan du hitta alla våra områden som du har möjlighet att prenumerera på. 

Highlighted
UTFORSKARE

Ursäkta mig, men det är verkligen inte lätt att hitta vägarna i allt detta nya..

Om jag klickar på forumets startsida, som du länkat till, HUR får jag till en prenumeration på fler än den jag lyckats med? Kommer inte ihåg hur jag gjorde då.. och ser inte vägen.

Ni har inte gjort det enkelt för oss..

Highlighted
COMMUNITY MANAGER

På startsidan hittar du 8 olika områden, du klickar på ikonen eller rubriken för området för att ta dig in i det området. Nu är du i området Om Visma Spcs forum

När du är inne i ett område så finns det olika flikar med olika typer av inlägg, t.ex frågor, användartips och nyheter. Du väljer själv vilken eller vilka av flikarna som är intressanta för dig som du känner att du vill prenumerera på. När du står inne på en flik så  har du en liten ikon som ser ut som en cirkel med tre prickar i, klickar du på den så får du valet prenumerera. Så fort du prenumererar på en flik så kommer du få ett mejl när någon poster ett nytt inlägg inom den fliken. 

Visa lösning i originalinlägg

Highlighted
UTFORSKARE

Hej igen!

Nu har jag inte varit inne i forumet på ett tag, inser att jag inte får några mail.. som lockar mig dit!!

Vad är det för fel??

Nu har jag inte lagt några kommentarer på ett tag och då kommer inga mail. Men jag vill ju ha andras funderingar, utan att själv kommentera först.. Är ju en informationskälla jag vill ha, inom lönesidan i alla fall.

Highlighted
COMMUNITY MANAGER

Hej igen Christel! 

Aj aj det där låter inte bra. Jag slänger iväg ett mejl till dig så fortsätter vi dialogen där 🙂