Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

lars_r
MEDLEM

Hur hittar man i nya forumet?

Det nya systemet som hanterar användarforumet är verkligen ursvårt att navigera i. Finns inte en chans att ens hitta sina egna inlägg för att se om det kommit några kommentarer.

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @lars_r ,

 

Vad tråkigt att du upplever att det är svårt med navigeringen i forumet - det är inte den upplevelsen vi vill att du ska ha och jag hoppas mina tips nedan kan underlätta och göra det lite enklare att hitta i forumet.

 

För att se dina egna inlägg behöver du vara inloggad - tryck på ditt namn högt upp till höger och rulla ner en bit på sidan till du kommer till "Ämnen som jag har deltagit i". 

Genom att trycka på den lilla listpilen kan du även välja om du istället vill se "Mina senaste bidrag".

När någon svarar dig kommer du få en notifiering i forumet och den ser du uppe till höger uppe vid megafonen. Du ska få även få ett mejl när du får ett svar men jag vet att vi har lite problem med den funktionen just nu. När detta fungerar som det ska kommer det självklart att underlätta. 

 

Jag vill tipsa dig om att läsa inlägget Så använder du Visma Spcs forum, där finns också en film som ger dig en fin överblick över hur vårt forum fungerar. 

 

Uppstår det några fler frågor och funderingar är du varmt välkommen att höra av dig igen.

/Tinna

Christel9
UTFORSKARE

Åh vad skönt att det inte bara är jag som inte förstår detta nya forum! Äntligen hittat in och ser åtminstone att det är fler än jag som har problem. Chattade för ett tag sedan och fick ingen förståelse alls för att jag hade problem i den nya formen.

Hej @Christel9 

Hur kan jag hjälpa dig att bli mer hemmastadd? 🙂 

 

/Lisa 

Första steget att jag får mail löpande som det fungerade tidigare.

För det andra, skulle försöka göra ett nytt inlägg när ämnet inte fanns. Men hittade då inte var man gör det. Ursäkta mig, men detta känns otroligt rörigt. Tidigare (använde forumet mycket) kunde man söka på ett ämne och om det inte fanns lägga upp ett eget. Verkar inte ske på samma stället längre...

Hej igen! 

 

Nu har vi två konversationer på gång, denna och Får inte mejl på inlägg sedan ni bytte forum. I det andra inlägget har jag förklarat hur du gör för att åter igen får mejl på inlägg 🙂 

 

Nya inlägg skapar du på fliken Frågor & funderingar i respektive område. Det finns en grön knapp som heter Påbörja ett ämne som du ska klicka på för att skapa ett nytt inlägg. Suveränt att du gör en sökning först för att se om det finns någon annan som har ställt samma fråga 👍