Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarinaEsp
CHAMPION

Mail från Forumet

Hej,

Jag får inte längre några mail från Forumet angående nya frågor och inlägg på ämnen som jag följer. Har varit inne och kollat mina inställningar, men det står att jag prenumererar.

Det är flera veckor sedan jag fick några mail.

//Carina

23 SVAR 23
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej @CarinaEsp 

 

Vad märkligt! Jag jämförde dina och mina inställningar för aviseringar och vi har precis samma, och jag får mina mejl som jag ska. Därför kommer en sån dum fråga (som jag ändå måste ställa för att kunna fortsätta utreda) har du kollat din skräppost i din mejl? 

 

Lisa 

Ingen dum fråga 🙂 , den ställer jag själv nästan dagligen.

Jag kollar min skräppost varje dag, där har aldrig funnits något från forumet.

 

Kollade min papperskorg nu, det senaste från Visma Spcs forum är från den 12/12-19.

 

Samma för mig, sista mailet 2019-12-12.

 

Aj aj, detta låter inte bra! Jag är i kontakt med vår forumleverantör för att hitta en anledning till detta. 
Jag kommer att ta kontakt med dig @Thomas51 via mejl för att kunna få lite mer detaljer från dig. 

 

Lisa 

Jag har samma problem.....

Tack @Davor P1 för att du också rapporterar detta. 

Det är inte den lättaste pucken att lösa, men vi har täta dialoger med vår leverantör och gör justeringar hela tiden så jag hoppas snart att ni ska få era mejl som vanligt. 

Hej på er! 

 

Vi har nu gjort ett par justeringar gällande mejlen, är det fortfarande helt tyst från oss eller har mejlen börjat trilla in hos er nu? 

Inga mail än....

Inga mail här heller. 

Typiskt 😞

Vi har bytt ut mejladressen som forummejlen skickas ifrån, ny adress är noreply@forum.vismaspcs.com. Hade hoppats på att det skulle hjälpa men vi fortsätter att felsöka. Andra forum inom Visma har samma problem så vi jobbar tillsammans för att lösa detta. 

Ber om ursäkt för att det drar ut på tiden! 

Hej på er! 

Härliga uppdateringar! VI gjorde ytterligare justeringar igår och det låter som att de gjorde susen. 

@Davor P1 har du också börjat få mejl från forumet igen? 

 

Får jag bara fråga er vilken mejlklient ni använder? Google? Outlook? Någon annan? 

Här använder vi Outlook 🙂 

Började trilla in svar idag.

Hej på er! 

Jag vill bara dubbelkolla så att ni fortfarande får alla mejl som ni ska? Eller har det skett någon förändring under veckan? 

Det kommer mail på nya inlägg, men även på gamla inlägg, en del från 2018.

 

 

Bra! 

Jag kan tänka mig att det har att göra med att vi antingen slår ihop nya inlägg med gamla inlägg, svar postats i gamla inlägg eller att svar gillas i gamla inlägg 🙂 

Glädjer mig att höra att ändringarna vi gjorde var tillräckliga så att ni får mejlen som ni ska nu 👍

Här kommer också mail på både nya och gamla inlägg.

Får även mail när jag själv svarar i en tråd. Får se över mina inställningar 🙂 

Får också mail på egna inlägg, går det att slippa dem?

 

Det är mitt fel att ni får mejl på era egna svar 😥

Klicka på bilden uppe till höger och välj Mina prenumerationer. Gå sedan till fliken Inställningar för Informationsmeddelanden och ta bort bocken för inställningen  "Meddela mig när jag postar, svarar, skickar en recension eller kommentar".

Innan vi hittade felet så bad jag er bocka i den rutan för att se om det hjälpte, men nu vet jag ju att det inte var orsaken och det försvann helt enkelt långt bak i hjärnan. Sorry!