Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Saknar det gamla forumet!

Saknar det gamla, enkla, trevliga Forumet. Less is More. I det gamla forumet kom man direkt till ALLA inlägg. Det fick plats med cirka 10-20 stycken inlägg på dataskärmen med tydliga rubriker och namn och eventuell bild på användaren. Inte som idag där bild förmodligen läggs upp på sista användaren i inlägget vilket ofta är administratören... och man sen ser samma bild på samma administratör på alla inlägg... I det gamla Forumet kunde man lätt överblicka vilket inlägg som var intressant eller vilken användare som var intressant eller vilket inlägg man eventuellt kunde bidra med rådgivning och hjälp till. 

I dagens Forum är ett hinder på vägen att man måste ta ställning... Vilken grupp ska jag läsa i...? Ska jag läsa användares inlägg eller administratörers...? Vad ska jag prenumerera på...? Hur ska jag lära mig att navigera...? Helt enkelt inte användarvänligt. Vore intressant att ta del av antalet inlägg från användare före och efter att Forumet gjordes om. 

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej Agronom Andersson!

 

Tack för att du delar med dig av dina tankar, det uppskattar vi verkligen. 

 

Det gör förstås lite ont i hjärtat att höra att du inte känner dig lika hemma här på det nya forumet som i det gamla och vi förstår verkligen att det kan vara svårt att vänja sig vid en ny layout. Förhoppningsvis kan vi räta ut några frågetecken i det här inlägget så att du känner dig lite mer bekväm med att navigera dig runt i det nya forumet. 🙂 

 

Något jag vill passa på att nämna är att vi till hösten kommer att påbörja ett projekt där vi kommer att titta på layouten av forumet baserat på era tankar och funderingar. Jag vill redan nu säga att forumet i mångt och mycket kommer fortsätta att se ut och vara uppbyggt som det är idag, men vi kommer att se över lösningar för att göra det mer överskådligt och enklare att navigera. 

 

Kanske är det så att du skulle vara intresserad av att dela med dig av dina tankar till oss i en fokusgrupp till hösten? Säg gärna till i så fall så kan jag skicka dig ett mail när det är börjar närma sig. Under tiden vill jag passa på att dela med mig av några av de hjälpmedel vi har här på forumet. 

 

Visma Spcs forum är vår YouTube guide som går igenom forumets uppbyggnad och hur du navigerar dig runt. Tips är att kika på den för att få en överblick av forumet.

 

Under fliken användartips hittar du artiklar publicerade av oss på Visma Spcs - lite som hjälpavsnitt skulle man kunna säga. Varje område har en sådan här flik och i respektive område hittar du information relevant för just det området/produkterna som ingår i det området. Här i området Om Visma Spcs forum hittar du användartips som går igenom forumets uppbyggnad och funktioner. Ett av mina favoriter är användartipset 'Vilka produkter ingår i vilket område?'. Här får du en överblick av vilka produkter som ingår i respektive område på forumet, och det ger också en inblick i varför vi valt att strukturera det nya forumet i just områden. I det gamla forumet var varje produkt ett eget 'område', vilket gjorde att vi hade otroligt många 'områden'. I det nya forumet har vi valt att gruppera produkterna i 'produktfamiljer' för att göra det tydligare. 

 

Om det är frågor ställda av andra användare du är ute efter så hittar du dem under fliken Frågor och funderingar i respektive område (Fliken Frågor i Redovisningsbyråområdet). 

 

Kika igenom användartipsen och säg gärna till om det är något du tycker att du saknar. Vi finns också alltid här så ifall du har några fler frågor så är det bara att höra av dig så ska vi göra vårt allra bästa för att hjälpa dig. 

 

Ha en fin fredag och helg!

 

Agnes 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂