Hej
Det är sällsynt krångligt att hitta var man gör sina inlägg.
Först väljer man huvudämne (typ eEkonomi eller Bokföringsfrågor). Där förväntar man sig att kunna göra inlägg, men det går bara att söka och läsa inlägg. Istället måste man välja fliken Frågor och funderingar.
Jag undrar vad det ska tillföra? Varför gör ni inte som de flesta andra internetforum:
1) Välj huvudämne
2) Interagera med forumet - läs, svara, skapa nya ämnen osv.
Kort sagt - underrubrikerna eller flikarna tillför ingenting utan krånglar bara till det.
PS - det här var ursprungligen ett helt annat inlägg, som borde hamna som en fråga på ett annat ställe. Men nu fick det bli lite synpunkter på forumstrukturen istället...
Löst! Gå till lösning.
Tack för att du är så tydlig, jag är helt och hållet med på vad du menar!
Jag har förstått att vi har ett gäng utmaningar med det utseendet och den strukturen vi har idag. Vissa delar är möjliga att ändra på och andra delar är en del av verktygets design. Jag har börjat titta på hur vi kan förbättra startsidan och tar dina synpunkter med mig där. Tack!
Hej @hoogey
Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina tankar!
Självklart vill jag inte att det ska vara krångligt att ställa frågor i vårt forum, det ger mig lite ont i hjärtat att du tycker så idag. Förstår jag dig rätt att du tycker att det optimala hade varit om du hade kunnat skapa nya inlägg direkt från sidan som heter Översikt (den sidan du hamnar på idag när du har valt ditt huvudämne)?
Tanken med flikarna är att det ska bli lättare att navigera mellan olika typ av inlägg, t.ex om du vill veta senaste nyheterna i ditt program så ska du enkelt kunna hitta dessa utan att behöva leta i en lång lista med blandade inlägg.
Inte meningen att du ska få ont i hjärtat 🙂
Men precis som du säger tror jag möjligheten att ställa helt nya frågor (starta ny tråd) är för otillgänglig. Allt borde rymmas på förstasidan.
Så här gissar jag att de flesta tänker:
1) Jag behöver svar på en fråga.
2) Jag söker i forumet och hoppas att någon annan ställt frågan och fått ett svar.
3) I bästa fall hittar jag svaret och är nöjd, eller så behöver jag ställa en följdfråga vilket går att göra. Men det går inte att starta en helt ny tråd i samband med sökresultatet. Då måste jag byta till en helt annan flik. Det är det som är ologiskt.
Hoppas du förstår hur jag menar!
Tack för ett i övrigt bra och innehållsrikt forum!
Tack för att du är så tydlig, jag är helt och hållet med på vad du menar!
Jag har förstått att vi har ett gäng utmaningar med det utseendet och den strukturen vi har idag. Vissa delar är möjliga att ändra på och andra delar är en del av verktygets design. Jag har börjat titta på hur vi kan förbättra startsidan och tar dina synpunkter med mig där. Tack!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.