Tack för ditt svar.
Jag har läst det och har några kommentarer.
WCAG's kontrasregler i all ära .. Men vad tycker dina egna ögon?
Ni kör med #646464 istället för t ex #000000 – varför?
Är det för att vara lite åt det trendiga hållet? För: 64 vs 00 mot vit bakgrund vinner ju inte i lättlästhet i alla fall.
Jag tycker forumet är för svårnavigerat. Jag hittar inte tillbaka till att tycka om forumet på samma vis jag gjorde innan ni byggde om det. Jag hittar inte i det. Tråkigt men sant. Vet fortfarande inte var jag skapar ett nytt ämne. Hittar inte knappen du nämnde. Upptäckte att ni skapat en film på YouTube om hur man navigerar i det nya forumet. Det kändes så fel för mig att det skulle behövas en instruktionsfilm för att navigera ett forum men om jag ska försöka hänga här så behöver jag nog titta på den filmen för att förstå.
Har ni testat med Safari på Mac? Inte bara Chrome som många gör? Safari hanterar färger på ett korrekt sätt, det applicerar aktuell färgprofil gällande den skärm man har ansluten. Det gör inte Chrome. Tänkte att det kanske kan vara något som ligger bakom varför ni har så låg kontrast på er text .. Ni kanske inte har sett hur det kan se ut. Eller så är det tvärt om, det kanske är ännu sämre kontrast i Chrome. Jag har inte testat eftersom jag slängt ut Chrome. Det är en alldeles för farlig webbläsare att ha i den datormiljön jag har.
Om ni har forumets innehåll i en central databas, skulle ni inte lite snabbt kunna ansluta även det gamla forumet/GUIt till databasen och låta oss som gillade det äldre få hänga på forumet genom det istället?
Hej igen!
Tack för ditt trevliga svar och vägledning.
Är så klart en tråkig sits att hamna i när en leverantör eller produkt/tjänst byter riktning eller försvinner helt.
Önskar en trevlig helg.
Copyright 2021 Visma Spcs. All rights reserved.