Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
UTFORSKARE

Svar: Vägledning i forumet

Tack för ditt svar.

Jag har läst det och har några kommentarer. 

WCAG's kontrasregler i all ära .. Men vad tycker dina egna ögon?

Ni kör med #646464 istället för t ex #000000 – varför?

Är det för att vara lite åt det trendiga hållet? För: 64 vs 00 mot vit bakgrund vinner ju inte i lättlästhet i alla fall.

Jag tycker forumet är för svårnavigerat. Jag hittar inte tillbaka till att tycka om forumet på samma vis jag gjorde innan ni byggde om det. Jag hittar inte i det. Tråkigt men sant. Vet fortfarande inte var jag skapar ett nytt ämne. Hittar inte knappen du nämnde. Upptäckte att ni skapat en film på YouTube om hur man navigerar i det nya forumet. Det kändes så fel för mig att det skulle behövas en instruktionsfilm för att navigera ett forum men om jag ska försöka hänga här så behöver jag nog titta på den filmen för att förstå.

Har ni testat med Safari på Mac? Inte bara Chrome som många gör? Safari hanterar färger på ett korrekt sätt, det applicerar aktuell färgprofil gällande den skärm man har ansluten. Det gör inte Chrome. Tänkte att det kanske kan vara något som ligger bakom varför ni har så låg kontrast på er text .. Ni kanske inte har sett hur det kan se ut. Eller så är det tvärt om, det kanske är ännu sämre kontrast i Chrome. Jag har inte testat eftersom jag slängt ut Chrome. Det är en alldeles för farlig webbläsare att ha i den datormiljön jag har.

Om ni har forumets innehåll i en central databas, skulle ni inte lite snabbt kunna ansluta även det gamla forumet/GUIt till databasen och låta oss som gillade det äldre få hänga på forumet genom det istället?

Highlighted
COMMUNITY MANAGER

(uppdaterad av Lisa Henriks COMMUNITY MANAGER ‎2020-02-07 16:43 )

Hej igen! 

Valet av textfärg har inget med trend att göra, vi har guidelines inom företaget och det är dessa vi har valt att följa för att skapa en enhetlighet. Men som jag skrev i mitt tidigare svar så ska jag försöka öka upp kontrasten på textfärgen så att det blir tydligare för er.

Vill du ställa frågor behöver du ta dig in i det området som din fråga gäller, exempelvis Bokföring eller Visma eEkonomi. Navigera till fliken Frågor & funderingar och där finns knappen för att påbörja ett nytt inlägg. Se bilden nedan. 

Påbörja ett ämne.png

Det hade varit superhärligt och vi hade kunnat erbjuda två varianter av UI beroende på vilken utseende man gillar bäst men den möjligheten finns tyvärr inte. Vi har ett nytt forum med ett helt annat utseende eftersom vi var tvungna att byta leverantör. Vår tidigare leverantör avvecklade sin lösning och vi hade inget annat val än att flytta över alla användare och allt innehåll till en ny plattform med ett nytt utseende. 
Det gör ont i mitt hjärta att du inte känner dig lika hemma här, men jag hoppas att du kan vänja dig vid att det inte ser ut och fungerar på riktigt samma sätt som det förra gjorde. 

Vi kommer löpande utvärdera och förbättra forumet för att ni ska trivas här, därför är din och alla andra användares feedback väldigt uppskattad. Jag vill inget hellre än att ni ska gilla vårt forum lika mycket som jag gör!  

UTFORSKARE

Tack för ditt trevliga svar och vägledning.

Är så klart en tråkig sits att hamna i när en leverantör eller produkt/tjänst byter riktning eller försvinner helt.

Önskar en trevlig helg.