Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Diskussion i Visma Tid
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Inaktiverad medarbetare med på löneunderlag - Tid

Hej, Jag har en medarbetare som slutade för ett par månader sedan. Hon är inaktiverad men kommer ändå med när man kontrollerar tider i Löneunderlag. Vad har jag gjort för fel?
12 SVAR 12
NY MEDLEM

Re: Inaktiverad medarbetare med på löneunderlag - Tid

I vilket program har du avaktiverat individen?

Löneprogrammet?
Visma Tid?

//Davor P
NY MEDLEM

Sorry, i Visma Tid
NY MEDLEM

Har du även koppling till Visma Lön?

Du kan behöva lägga den anställde som inaktiv även där.

Jag jobbar inte med Tid/Lön normalt så du får ta mitt svar med en nypa salt....

//Davor
NY MEDLEM

Tack Davor, personen är inaktiverad i Lön och där emellan, alltså mellan Lön och tillbaka till Tid finns det ingen koppling så det beror nog inte på det.
NY MEDLEM

Hej!

Om en medarbetare i Visma Tid är inaktiverad men ändå kommer med på löneunderlaget beror det oftast på att det finns en justering av tidssaldo som inte är med på något löneunderlag. I Visma Tid under Attestera Löneunderlag kan du klicka på Skriv ut underlag och förhandsgranska vad vad det är som kommer med på medarbetaren. 

Är det inget som ska föras över till Lön för medarbetaren så aktiverar du den igen tillfälligt. Skapa därefter ett löneunderlag för just den personen och för över till historiken via knappen Överför. Då ska inte medarbetaren komma upp när du ska skapa löneunderlag för nästkommande period.

/Malin
NY MEDLEM

Hej Malin, det finns en tidsjustering för 170301 som nollade ut flexen. Inget mer efter det. Kan det ha med webbtiden och hur man avregar därifrån att göra? Det är lika komplicerat varje gång....
NY MEDLEM

Den tidsjusteringen som du gjort 170301 dyker den upp på löneunderlaget nu så finns den inte med på något tidigare underlag som är överfört till Historiken. Detta betyder att du då måste du ta med den anställde som slutat på löneunderlaget så den registreringen kommer med.

Är allt hämtat från webbtid borde inte det störa. För att koppla bort den anställde från webbtid avmarkerar du "Använder Visma Webbtid" och vid nästa synkronisering kommer användaren att kopplas bort från tjänsten.

/Malin
NY MEDLEM

Tidsjusteringarna dyker aldrig upp på löneunderlagen. Jag har gjort på samma sätt så många gånger så jag förstår inte vad det är som är fel.
NY MEDLEM

Det låter som ett fall för supporten. I "värsta fall" får du skicka in en backup för kontroll och eventuell rättning.....

//Davor P