Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Diskussion i Visma Tid
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Kan ej logga in på Visma Online

Vi har en användare som inte kan logga in. När han försöker står det "Your account has been deactivated. Please contact the administrator of your company.". Jag är administratör men ser inget avvikande när jag tittar i gränssnittet. Hur löser vi detta?
2 SVAR 2

Re: Kan ej logga in på Visma Online

Hos oss var det en person som försökte logga in med sin privata email adress som fick samma meddelande! Det är den mailadressen som ligger i e-post arbete som gäller som inloggningsadress. 
NY MEDLEM

Re: Kan ej logga in på Visma Online

Hej,

När jag kikar på ert kundnummer hos oss ser jag att ni har ganska många användare på visma online och bland dem är det flera som har status inaktiv. Det finns även två personer som har ett låst konto på grund utav att de aldrig har loggat in.
Är det så att du bara behöver ändra status på nån av dem som kan du logga in på vismaspcs.se och gå till Mina tjänster, där väljer du Användare i menyn uppe till höger.
Ser du användare det gäller i listan? Klicka då in på den och kika vad det står vid Roll i Mina tjänster. Ser du inte personen så prova att markera Visa borttagna användare.

Funkar inget av detta så behöver vi veta exakt vilken e-post det gäller och det vill jag inte ta via vårt forum. Jag ber dig att ta kontakt med vår supportavdelning via chatt eller telefon och dem hittar du här.

Ha en fin dag!
/Cecilia