Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Kan inte logga in på VismaOnline

Hej! Mitt namn är Cornelia och jag har ett skapligt unikt problem med onlinetjänsten.
 I våras bytte jag namn då jag kom ut som trans och nu vill jag ändra mitt namn på Visma online så att de lönespecifikationer, som jag får ut från det företag jag arbetar på, har rätt namn. Huvudanledningen är att jag försöker skaffa mig en ny hyresrätt och därför måste kunna styrka en inkomst i form av lönespecifikationer.
 Jag har pratat med min löneadministratör och hon är inkapabel att göra något. Hon har försökt kontakta supporten på telefon tre gånger, och fått förklarat för sig att hon inte på något sätt kan komma åt mina personliga uppgifter eftersom hon inte har tillgång till mina sidor.
Jag har själv dessutom varit i upprepad kontakt med supporten som ideligen hänvisar mig till mitt företag och systemadministratör. Moment 22

Till saken hör, att när jag bytte namn så ville jag radera mitt gamla namn på så många ställen som möjligt då det påverkar mig negativt när jag kommer i kontakt med det. Sagt och gjort så raderade jag därför mitt e-postkonto med mitt gamla namn. Jag har ingen tillgång till det och kontot kan inte återskapas av Outlook.
  Jag har försökt logga in med BankID men stöter genast på en ruta som säger följande:

För att logga in i våra tjänster med e-legitimation behöver du koppla din e-postadress till en e-legitimation.
Ange e-postadressen för ett befintligt konto som kommer att knytas till ditt BankID Mobile Sweden-konto. Vi skickar därefter en säkerhetskod till den e-postadressen för verifiering.
Ange epostadress: 😞

Jag har även försökt att logga in med  e-postadress och lösenord, men har dessvärre glömt bort lösenordet och en återställning av det skickar ju bara en e-post till min gamla e-postadress.
Den e-posten som finns registrerad hos Visma är en hotmail och är en död e-postadress. Så min följdfråga är om man på något sätt kan: 
Alternativ 1. Ändra min epostadress i mina uppgifter så att jag kan logga in.
Alternativ 2. Byta namnet på kontot till mitt nuvarande namn.
Alternativ 3. Ge mig en annan sorts möjlighet att logga in så att jag kan ändra dessa saker själv.
Alternativ 4. Något som jag inte tänkt på.

Tack för svar! /Cornelia Rydestad 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Cornelia Rydestad 

Tack för att du hör av dig till oss. 

Vi vill alltid hjälpa våra kunder att hitta bästa möjliga lösning på svårigheter som uppstår i våra system. Dock är detta ärendet ingenting vi har möjlighet att hantera via vårt forum men jag har bett en kollega att kontakta dig och så löser vi det utanför forumet. 

Ha en fin dag så hör vi av oss. 

/Tinna