Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Diskussion i Visma Tid
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Stämpla in/ut via mobilen endast om man är på arbetsplatsen - Tid

Hej!Vi använder inte Visma Tid idag och jag undrar vilka möjligheter den tjänsten erbjuder.Jag skulle vilja att vår personal hade varsin företagstelefon med Visma Tid appen installerad på telefonen. När de är på arbetsplatsen ska de kunna stämpla in/ut. När de inte är på arbetsplatsen så ska de inte kunna göra det (dvs. väldigt likt en traditionell mekanisk gammal stämpelklocka).De ska aldrig kunna redigera tidigare införda tider och instämpling/utstämpling ska endast kunna registrera just aktuell tid och inget annat.Det skulle t.ex. kräva att telefonens position stämmer överens med arbetsplatsens koordinater och först då är det möjligt att t.ex. stämpla in.Tanken är att förhindra mygel med tidrapportering.Är detta möjligt i Visma Tid? Hur nära min vision skulle man kunna komma genom att använda Visma Tid?Mvh Arash
5 SVAR 5
NY MEDLEM

Re: Stämpla in/ut via mobilen endast om man är på arbetsplatsen - Tid

Hej Arash!

Nej vi har ingen tjänst där man kan begränsa att registrering bara får ske inom vissa koordinater. Med Visma Tid appen registrerar men tex vilka kunder man arbetat med och vad som gjorts. Här går inte att styra att man inte får efterregistrera.

I vår tjänst Visma Stämpla kan man också efterregistrera men det syns ifall man har korrigerat en stämpling. Där kan man även se de ursprungliga tidsregistreringarna om man skulle vilja.

/Fredric 
Highlighted
NY MEDLEM

Tack för svaret. I Visma stämpla, kan man koppla GPS-position till tidpunkten man stämplar in/ut?
NY MEDLEM

Hej igen! 

Ursäkta sent svar, nej det går inte på nått sätt att se några GPS-positioner i någon av våra tjänster.

/Fredric 
NY MEDLEM

Nu har de kommit på en helt ny version av Stämpla som heter Lön Anställd och där ser man inte alls om de anställda har gått in och ändrat sina in- och utstämplingstider. Jag rekommenderar inte Lön Anställd. Det finns alltid någon som fuskar med sina tider.
COMMUNITY MANAGER

Hej ts! 
Det stämmer inte riktigt, det går självklart att se ändringar på tidsregistreringarna även i Visma Lön Anställd. 
Läs gärna mer här: Kan jag se ändrade eller borttagna tidsregistreringar?