Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tidkoder ATF

Önskar lägga upp en ny tidkod för uttag av ATF löneart 4230 men hittar ingen tidkod för den? Hur gör jag då eller vilken tidkod ska jag lägga den under? 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-06-22

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Mats!

Som standard finns det ingen kod för detta i Tid, men du kan enkelt lägga upp denna! Gå in under Inställningar - Tid & Kvitton - Frånvaro och klicka på knappen Lägg till Frånvaro. Här är ett förslag på hur det kan se ut, men du väljer själv vilken benämning som är lämplig för dig samt vilken kod du ska använda:

 

image (12).png

 

När du lagt upp frånvarokoden behöver du även lägga till kopplingen i ditt löneprogram. Arbetar du i Visma Lön gör du detta via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Integration. Klicka på knappen Tidkoder och lägg i Tidkod in samma kod som du valde i  Tid. Lägg därefter in kopplingen mot den löneart du önskar, i ditt fall löneart 4230:

 

image (13).png

Önskar dig en fin dag!

/Tinna

 

Norell
UTFORSKARE

Hej Tinna, jag försöker göra samma sak (ATF) i tid smart och lön smart, i tid smart har jag gjort en frånvaro 'Uttag arbetstidsförkortning' och valt frånvarokod 'Övrig frånvaro, ej semesterlönegrundande', men hur gör jag sedan i Lön smart, det ser inte ut som i ditt exempel ovan?

Mvh Stefan

Hej Stefan! @Norell 

Du skrev i en annan tråd att du skulle kolla mer med supporten. Jag undrar bara om du har fått svar på dina frågor eller om vi kan hjälpa dig med något? 

 

Trevlig helg

//Tinna

Hej Tinna, ja tog kontakt med supporten och det gick ej att göra ATF i visma  tidsmart/lönsmart än utan bara i lön600, så vi får göra någon habrovink med komptid tills ni fått ordning på funktionen.

mvh Stefan