Vi har anställda som upplever att när dom har fotograferat ett antal kvitto (oftast efter 7 bilder) så blir kameran svart. D v s när dom skall ta nästa foto på ett kvitto så är allt svart i kamerabilden men det blir en bild. Dom löser det genom att starta om appen. Lite störande och kan vara bra för er att känna till.
Hej @Eva Svensson2
Först och främst vill jag hälsa dig välkommen som ny forummedlem.
Vi har provat att ta 7-10 bilder med två olika telefoner och upplever inte samma sak som du beskriver. Vad du kan rekommendera dina kollegor är att kontrollera så de har senaste version av appen installerad och att telefonen är uppdaterad. Jättebra att ni har hittat en lösning även om jag förstår att det är irriterande att behöva starta om när det händer.
Om ni uppdaterade telefoner och senaste version av appen installerad och detta fortfarande händer behöver ni kontakta vår kunniga support för vidare felsökning.
Jag är tacksam att du hörde av dig och önskar dig en fin dag!
//Tinna
Mina kollegor har fortfarande problem. Dom har Iphone 13 pro. När dom klickar på kameran i utläggs appen för att ta bild så ser dom inget utan det är svart och dom får chansa på att kvittot kommer med när dom trycker av för bild. Har dom tur så har dom fått bild på hela kvittot. Annars får dom chansa igen. Det händer även vid första försök att ta foto på kvittot. Är det ingen annan som har samma problem? Tacksam för hjälp.
Hej @Eva Svensson2
Tråkigt att du inte har fått ordning på det men vi vill verkligen hjälpa dig.
Har du pratat med min kollegor på supporten?
Som tidigare nämnt så om ni har uppdaterade telefoner och senaste version av appen installerad och problemet kvarstår behöver ni kontakta supporten för vidare felsökning.
Har vi någon annan användare som har råkat ut för samma sak och som har tips att dela med sig av till Eva så är det mycket uppskattat om ni skriver i tråden.
Återkoppla gärna till mig så jag vet att det har löst sig för dig Eva
//Tinna
Hej
Jag har pratat med supporten tidigare. Kommer inte ihåg när men fick samma svar som du skrev och att dom inte känner till felet. Det är lite jobbigt att ha kollegor som klagar på ett nytt system som man vill att dom skall arbeta med.
/Eva
Hej igen!
Förstår att det är frustrerande och jobbigt men i och med att vi inte kan återskapa felet så är det nästan omöjligt för mig att göra mer via forumet. Kan du inte testa en gång till med supporten - vill absolut att ni ska kunna använda denna smarta tjänst.
Låna din kollegas telefon och se till att den är uppdaterar samt så senaste version av appen är installerad och om det fortfarande inte fungerar så ringer du supporten igen tycker jag.
Och hör jättegärna av dig till mig så jag vet att du har löst det!
//Tinna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.