Hej,
I visma utlägg saknar jag sk reseräkningsnummer. Att varje utläggsrapport får ett unikt nummer. Kan man få det genom en inställning? Just nu känns det som en djungel när samma anställd lägger in 11 olika utläggsrapporter och några är galet men alla heter samma....
Löst! Gå till lösning.
Hej Linda!
Om du står inne i tjänsten Visma Utlägg och har valt Organisation (högt upp) kan du gå till Inställningar - Hantering/flöde - Rapportnumrering och välja en nummerserie per anställd.
Om detta används skapas en nummerserie per användare och du kan även välja att skapa en gemensam nummerserie för hela organistionen. Rapportnumret visas sedan i utläggsrapporten.
Hoppas detta är något som kan underlätta för er.
/TInna
Hej,
Jag har inte det du beskriver.....
Och under avancerade inställningar
Hej igen!
Jo men det tror jag att du har. På din bild så står det "rapportnumrering" om än i väldigt grå färg. Kika på det och återkom om du inte hittar rätt så ska jag försöka hjälpa dig.
/Tinna
@Tinna Gunnarsson kostar det här extra?
Och kostar det även extra att ha en logga? Eller vad betyder tilläggstjänst?
Hej!
Det enda tilläggstjänsterna som finns att tillgå idag mot en kostnad är elektronisk körjournal eller företagskort. Design, demensioner och godkännande (attest) innebär att du öppnar upp för fler inställningsmöjligheter och dessa tre kostar inget extra utan är mer ett sätt för dig att skräddarsy hur du vill arbeta i tjänsten.
När det gäller Visma Spcs transaktionstjänster och tilläggstjänster som kostar extra så är vi alltid noga med att vara tydliga med detta och du behöver godkänna kostnaden genom att kryssa i att du accepterar.
Ha en fin dag!
Tinna
Hej Tina,
Tack för svaret!
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.