Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JennyEn
MEDLEM

Valutor i Visma utlägg

Hejsan

Hoppas jag hinner få svar på min fråga innan forumet försvinner, vi funderar på att skaffa Visma utlägg men är lite osäkra på hur det fungerar om en anställd exempelvis har utlägg för taxi i Finland där man betalar med EUR eller London med GBP? Kommer det räknas om till dagens valuta eller måste den anställde kontrollera vad som dragits på kontot? dvs kan den anställde välja själv att låta den ta dagens valuta även om det skiljer ett par kronor eller är de tvungna oavsett att fylla i?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JennyEn 

Klart att du ska få svar 🙂

När det gäller utlägg i annan valuta än svenska kronor, kommer valutan att beräknas baserat på valutakursen för den dag då köpet gjordes, enligt Open Exchange rates.

Det innebär att den anställde inte behöver kontrollera eller välja valutakursen manuellt. Systemet kommer automatiskt att tillämpa valutakursen för den specifika dagen för varje utlägg i annan valuta, oavsett om det är EUR för taxi i Finland eller GBP för utlägg i London.

Detta underlättar hanteringen av utlägg i olika valutor och säkerställer att kostnaderna registreras korrekt i systemet.

Ha en fortsatt fin dag och har du några följdfrågor rekommenderar jag att du ställer dem till vår kunniga programsupport 

/Tinna

JennyEn
MEDLEM

Tack för svaret 🙂