Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra priser på artiklar

Hej! Jag behöver hjälp med att jag vill ändra priserna på mina varor. Men måste jag då gå in och ändra priserna separat för varje artikelvariant eller finns det ett sätt att ändra alla samtidigt?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Om du har Visma eEkonomi eller Visma Administration kopplat till din webshop så gör du ändringen av priserna i ditt ekonomiprogram som sedan synkroniseras över till din webshop. Har du inte det så får du göra förändringen inne på varje artikel i webshopen. 

Tycker mig se att du använder Visma Administration och där kan du göra en prisförändring via prisomräkning 

Ha en fin dag! /TInna

Grafix
NY MEDLEM

I dagens läge med hög inflation så hade det varit praktiskt om man hade kunnat göra en prisomräkning i Webshopen (vi har inte kopplat till Visma Administration) där man hade kunnat justera priserna generellt eller per artikel-kategori med en faktor. Inga planer på en sådan fuktion?

Hej @Grafix 

Varmt välkommen som ny forummedlem. 

I dagsläget finns det ingen funktion för prisomräkning i Visma Webshop. Men det är ett jättebra önskemål så det tar vi gärna emot som ett förbättringsförslag.

För att lämna ett önskemål väljer du menyraden längst upp till höger (se bild) och sedan länkas du vidare till ett formulär där du kan skicka in dina synpunkter.

Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

/Tinna