Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dålig försäljning på hemsidan

Vi har mellan 100-150 st som är inne på vår sida per dag enl Google analytik. Det är rätt så många som är i vyn kassa checkout men ingen försäljning sker. Vad kan det vara för fel, varför kommer inte försäljningen igång i webbshoppen ? Har ni några tips?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Micke,  Det kan vara många orsaker till att besöken inte konverterar till köp.  Det kan vara tex betalsätten. Har du flera betalsätt? Eller bara Payson checkout ( Payson är en bra produkt men  är inte så välkänd.) Höga fraktpriser är också en sak som kan skrämma bort kunder.  Naturligtvis  kan det vara många andra faktorer som spelar in, tex om du måste logga in för köp.  Ungefär hälften av mina kunder använder chrome som webbläsare och där hoppas jag på fler konverteringar till köp nu i vår om SLL kommer i gång.
Jan Wester
UTFORSKARE

Så var det för oss i början också. Flera gånger var det kunder som ringde och frågade och sen sa att de skulle beställa direkt men inte gjorde det. Nu får man nästan inga såna samtal. Nu efter flera år är butiken och varumärket etablerat och folk känner sig trygga, betydligt fler köp men också fler besökare. Är ganska nöjd med betalsätten nu. Mycket stor skillnad sen jag i höstas började med faktura på e-post. Helt gratis och tar bara några få sekunder att göra om levererade ordrar till fakturor och sen skicka dem manuellt via visma och outlook. Både swish men framförallt kortbetalningar suger enormt med pengar, dessutom är de krångligare att bokföra eftersom man inte får fakturanummer som referens. Kolla www.slattergubben.se