Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Domän och serveradressbyte

Hej!

Hade ett felmeddelande förra veckan om att visma skulle byta server och att c-name skulle ändras till web.yourvismawebsite.com/företagsnamn. När vi bytt c-name och pekat mot web.yourvismawebsite.com/företagsnamn och felmedelandet upphört ser vi att hemsidan fortfarande ligger kvar på  www.yourvismawebsite.com/foretagsnamn.  Är det någon som vet när bytet sker och hur länge  vi ska ligga kvar mot www.yourvismawebsite.com/foretagsnamn eller om det var något fel på felmeddelandet.

4 SVAR 4
Highlighted
MODERATOR

Re: Domän och serveradressbyte

Hejsan! 

Meddelandet du fått är helt korrekt. Vi flytta tjänsten till andra servrar och tjänsten får en ny adress och att du som använder en egen domän behöver göra ändringar för att dina besökare ska hamna rätt när de besöker din sida.

Det som ska göras är

1. Gå till DNS-inställningar hos din domänleverantör

2. Ändra CNAME-värde till web.yourvismawebsite.com eller IP-adress (om du använder dig av en A-pekare) till 13.74.150.237

Har ändringarna inte gått igenom så kan du börja med att kontakta din domänleverantör och se så alla uppgifter stämmer där. Du kan gå in i Visma Website/Webshop genom att logga in på Vismaonline - klicka på Domän - Skicka DNS-inställningar. Du får då ett mejl med korrekta inställningar och som du kan ta med dig när du kontaktar din domänleverantör. 

Vi börjar här, skulle problematiken kvarstår efter kontakt med dem får du gärna återkomma! 
/My 

Highlighted
NY MEDLEM

Hej vi ser inte sidan ännu och funderar på om ni har lagt upp sidan mot web.visma när vi loggar in heter den fortfarande www.visma

Highlighted
MODERATOR

Hej igen! 

Jag har skapat ett ärende på detta för att vi ska se efter vad som sker. Jag kommer återkoppla här så fort jag har mer information att ge dig. 

/My 

Highlighted
MODERATOR

Hej igen! 

Vi har ni kikat på det hos oss och vad vi kan se så ser allt korrekt ut. Egentligen så är det inget som kommer förändras hos dig, det är i bakgrunden detta serverbytet sker. Inloggningen till Vismaonline.com och din webshop kommer ha samma URL. Har meddelandet som du fick upp om serveradressbytet försvunnit så ska migreringen gått igenom.

Du skriver däremot att du inte ser sidan ännu, vad innebär det?

Kommer ni eller kunderna inte åt er hemsida eller får du något felmeddelande?

Kan du logga in på vismaonline.com och göra ändringar i er webshop? 

Återkom gärna så ska fortsätter vi kika på det! 🙂
/My