Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Liselott Oldin1
UTFORSKARE

Dubbla kundnummer i webshopen

Hej!

 

Är det fler än jag som har problem med att återkommande kunder i webshopen får nytt kundnummer när de beställer igen?

 

Enligt uppgift så ska en kund som beställt tidigare (så en kund skapats i Visma Administration) och sedan beställer igen, länkas ihop så länge E-post, Namn, Personnummer/Organisationsnummer är samma.

 

Detta stämmer inte. Vi har upprepade fall där kunderna får ytterligare ett nytt kundnummer.

 

Jag vill ha hjälp med att förstå hur vi måste göra för att undvika detta problem eftersom det i praktiken är ohållbart.

 

Jag har även mailat till arende.spcs@visma.com [Ticket 1248060] ett flertal gånger.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Liselott!

Förstår att det inte alls är optimalt för er och jag har varit i kontakt med mina kollegor på supporten och det finns ett registrerat ärende på detta som är pågående. Jag har påmint om att du ser fram emot snabb hantering  och fått information om att du kommer att få det via mejl så snart vi har hunnit kika på det.

 

Tack för ditt tålamod och för att du hörde av dig!

Tinna