Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

ERR_TOO_MANY_REDIRECTS

När jag försöker gå in på min hemsida får jag detta medddelande. 
"ERR_TOO_MANY_REDIRECTS" "Felet visas om Chrome avslutas därför att sidan har försökt omdirigera dig för många gånger."
Vad kan jag göra åt det, eller är det i VISMA felet ligger?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Peter,

Det ser ut som att ompekningen från domänleverantören inte är korrekt pekad emot sidan du har hos oss. Du bör kontakta din leverantör med informationen nedanför för att säkerhetställa att det är korrekt hos dem.

Följande CNAME behöver läggas upp: 

www.xn--DINDOMÄN-bxa.se CNAME: visma-f5.cloudapp.net

För att även peka rotdomänen så görs det bäst genom en redirect. Detta görs genom en HTTP 301-redirect till en subdomän (d.v.s. www.xn--DINDOMÄN-bxa.se ) som i sin tur är en CNAME-pekare till visma-f5.cloudapp.net

Om ni inte har möjlighet att använda en vidarekopplingstjänst kan rotdomänen istället kopplas mot servern via en A-pekare, genom att ange IP: 94.245.105.7. Rekommenderat är dock att en 301-redirect används, detta på grund av att sidan ligger i Microsoft Azure och de kan inte garantera att IP-numret till servern förblir detsamma.

Efter de ha kontrollerat och eventuellt åtgärdat ompekningen så så kan det ta upp till 72 timmar innan alla servrar är uppdaterade.

Med vänliga hälsningar
Philip