Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Egen mejladress i visma webshop

Min nuvarande hemside leverantör har funktionen mejl integrerad, vilket gör  att jag kan ha min

egen domänadress

dvs typ  Janne@mindomän.se.  finns det i  Visma eshop med? 

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Visma webshop är endast ett verktyg för själva webshopen, din nuvarande leverantör och lösning påverkas inte av att du använder den.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej   Nu förstår jag dig inte riktigt. "Mitt domännamn" ska ju användas i shopen, samma domän kan ju inte finnas på 2 ställen,  jag formulerar frågan så här i stället . Finns det någon mejl funktion tjänsten Visma eshop "webtjänst",  om det finns kan jag då välja mitt domännamn tex kalle@boatcare.se  
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Domänen kan du peka så den tittar på vad du har skapat i Visma Webshop. Ska du använda mailadresser till din domän måste du ta kontakt med din domänleverantör om hur du löser detta, eftersom det är dem som tillhandahåller din domän och det är i så fall där du gör inställningarna för detta. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du funderat på att lägga shopen i en subdomän? T.ex. "shop.boatcare.se" Då behåller du din första sida med kampanjer och info och när kunden vill handla så kommer de till din butik. Huvudadressen och mailen blir kvar hos din internetleverantör du har idag.
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

Nyligen släppte NameISP en mailforwardtjänst som innebär att du kan få ditt domännamn som mejladress.
NameISP är den domänleverantören som vi samarbetar med när du köper en domän via Visma Webshop.