We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Hej Nu förstår jag dig inte riktigt. "Mitt domännamn" ska ju användas i shopen, samma domän kan ju inte finnas på 2 ställen, jag formulerar frågan så här i stället . Finns det någon mejl funktion tjänsten Visma eshop "webtjänst", om det finns kan jag då välja mitt domännamn tex kalle@boatcare.se
Domänen kan du peka så den tittar på vad du har skapat i Visma Webshop. Ska du använda mailadresser till din domän måste du ta kontakt med din domänleverantör om hur du löser detta, eftersom det är dem som tillhandahåller din domän och det är i så fall där du gör inställningarna för detta.
Har du funderat på att lägga shopen i en subdomän? T.ex. "shop.boatcare.se" Då behåller du din första sida med kampanjer och info och när kunden vill handla så kommer de till din butik. Huvudadressen och mailen blir kvar hos din internetleverantör du har idag.
Nyligen släppte NameISP en mailforwardtjänst som innebär att du kan få ditt domännamn som mejladress. NameISP är den domänleverantören som vi samarbetar med när du köper en domän via Visma Webshop.