Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fler Sidomenyer

Hej Ja håller på att bygga upp min webbutik i web+ kan man bara ha en sidomeny? 

8 SVAR 8
Adelina Aliu
ANSTÄLLD

Hej!

Du kan lägga till sidomenyer i Webshop +.
I vår supporthjälp "Lägg till och strukturera sidor" kan du läsa mer om sidomenyer.

Återkom om du har fler funderingar!

/Adelina
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi är också intresserade av att kunna ha flera olika sidomenyer.
Alternativt att man kunde välja själv hur man använder dom 399 tillgängliga sidorna i huvudmenyn.
Alltså i ena menyn har man 10 sidor och i den andra bara 4.
Man blir väldigt begränsad i sitt urval när man är låst till max 7 undersidor per meny.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Fredrik! 

Vi tar tacksamt emot önskemålet och ser vad vi kan göra åt det.

I nuläget går det att lägga till en sidmeny, du kan lägga till sidmenyn på flera sidor, men det är samma sidmenyn som används för alla sidor då. 

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jo, vi bygger upp med en sidomeny nu, men tycker inte det blir snyggt. Framförallt måste hela sidan laddas om när man klickar sig vidare i sidomenyn.
I huvudmenyn kan man leta runt bland kategorierna utan att behöva ladda om sidan hela tiden. Det är mkt smidigare för användaren tycker vi.
Är du med på vad jag menar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Absolut jag är med på hur du menar och vi kommer att kika på detta.

Med vänliga hälsningar,
Marcus Fjordevik
Per___21
NY MEDLEM

Hej. Jag har också behov av olika sidomenyer. Jag har en publik sida där jag säljer till privatpersoner/konsumenter och en sida för återförsäljare som kräver inloggning. På sidan till privatpersoner vill jag i sidomenyn länka till artiklarna som har försäljningspris till konsument.

På sidan till återförsäljare vill jag länka till artiklarna/artikelkategorierna med pris till ÅF.(Jag har lagt upp samma artiklar men med olika priser och olika artikelnummer beroende på kund.

Som det blir nu hänvisar alltså sidomenyn till samma artiklar och jag kan alltså inte använda sidomenyn på både nätbutik till konsument och till ÅF. 

Hej!

Sidomenyn är samma oavsett vilken inloggningsgrupp som loggar in. Det presenteras samma artiklar. Det du styr via inloggningsgruppen är prisavdraget som gruppen har rätt till. Ex. att återförsäljare ska ha 20% prisavdrag. Då visas alla artiklar med 20% prisavdrag för inloggningsgruppen återförsäljare. Men det är exakt samma artiklar som visas, som för någon som inte loggat in.

Men om jag förstår dig korrekt önskar du att det var mer uppbyggt som två helt olika sidor?

Återkom om jag uppfattat korrekt, så skickar jag ditt önskemål vidare till vår utvecklingsavdelning.

Ha det fint!

Moa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ring in o få hjälp, om du inte fått det, du skapar olika kundgrupper och så kan du få olika priser beroende på vad man loggar in som.