Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

sandra40
NY MEDLEM

Formulär som skickas fel från nygjord hemsida

Har gjort en hemsida där det finns ett formulär att fylla i. Problemet är att när man skickar iväg detta formulär går det till min gamla e-postadress. Har gått in å kollat på "redigera formulär" och där står rätt (nya) e-postadressen men ÄNDÅ kommer det fel. Vad har jag gjort galet?

1 SVAR 1
Jesper Loden
ANSTÄLLD

Hej Sandra!

Vad roligt att du har valt att använda våran tjänst Website Free till din hemsida!

Har du publicerat din hemsida efter att du har skrivit in den korrekta e-postadressen i formuläret? Prova gärna att publicera din sida på nytt igen för att säkerställa att det inte ligger en annan e-postadress i den publicerade varianten av din hemsida. Om det ligger rätt e-postadress i formuläret och sidan är publicerad efter att den adressen lades till så ska det fungera. Hör av dig om det inte skulle hjälpa efter en ny publicering där den korrekta adressen ligger i formuläret så får vi kika vidare på det.

Jag såg även när jag kollade igenom din hemsida att du har lagt till en e-postadress längst ner på sidan, i ett textblock som ligger i det som vi kallar för sidfoten. E-postadressen som står där är dock inte samma adress som den e-postadress som ligger länkad på den, jag misstänker att detta är felaktigt? För att åtgärda detta håller du muspekaren över textblocket i sidfoten och väljer sedan Redigera text. Därefter får du markera e-postadressen och välja Skapa länk på ikonen som ser ut som ett gem ovanför. Klicka därefter på E-post och skriv in den e-postadress som mailto: länken ska gå till.

Efter ovanstående ändring behöver du publicera din sida på nytt för att det ska slå igenom.

Ha det gott!
Jesper