Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fraktdebitering - Vikt & Postnr i kombination

Det är idag omöjligt att lägga upp en korrekt fraktdebitering i Webshopen eftersom debiteringen ej går att specificera ut både utifrån Vikt (eller Pris) i kombination med Postnr. Idag innebär ju detta att man enbart kan ta ut samma fraktdebitering om kunden ligger i ex.vis Kiruna och Lund. Det blir väldigt snett och framförallt en väldig chansning när man sätter upp sin fraktmatris i Webshopen. Kunder kan betala onödigt mycket alternativt alldeles för lite. Dessutom kan resultatet bli väldigt skevt åt båda håll utifrån samma fenomen. Önskvärt är således att frakt skall kunna specificeras mer och gärna i kombination mellan vikt OCH Postnr.

4 SVAR 4
Jan Wester
UTFORSKARE

Bli medlem i Grossist.se och anlita sedan DHL.  Då är det samma fraktpris oavsett postnr till riktigt bra priser. Det löste alla mina problem och gjorde saker väldigt ENKELT. (Sen kan man ju såklart önska postnr styrning också) men som sagt är det rätt skönt att inte behöva bry sig om det. Kräver ju en del admin..... Hälsningar Slåttergubbens ekologiska fågelmat AB
http://www.slattergubben.se/
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för det tipset ! Gäller det även transporter från EU. I mitt fall dropshippar jag en del Nederländerna.
Jan Wester
UTFORSKARE

Japp , via dem kan du få bättre priser även på Euroconnect, och bilaterala fraktavtal. Kom förresten på att priset inte är samma i hela Sverige för halvpall o helpall. Men man får höfta till ett snitt. I mitt företag går inte så mycket på pall. 
/Janne
Fd medlem
Inte tillämpbar

Stort tack för hjälpen Jan !