Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Daniel_Dist
NY MEDLEM

Funktioner? Valuta, Språk mm.

Hej,

Sitter och bygger upp en hemsida för vårat företag och har lite frågentecken angånede funktioner.

Valuta:

kan detta ändras från SEK. Då vi säljer enheterna i norden via EUR. Priserna ser helt fel ut om det står SEK bakom.

Huvudspråk:

Jag skulle vilja ta bort svenska helt och hållet och bara använda mig utav engelska då jag har byggt upp hemsidan på det språket. Jag enbart kommer använda mig utav det.

Kunder som skapas manuellt i webshop:

Hur kommer dessa kunder över till Visma Administration ifall ingen order är gjord? Samt om man skapar en ny kund i Visma Admin. kan denna synkas över till visma webshop?

Tack på förhand,

Daniel Jonsén

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Daniel!

Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till forumet 🙂 Har försökt svara på dina frågor efter bästa förmåga och om du har några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kunniga kollegor på supporten

Valuta:

Går endast att ha SEK, finns inte stöd för andra valutor.

Huvudspråk:

Svenska är alltid huvudspråk, går inte att ta bort.

Överföring kunder Webshop - Visma Administration:

Kunden skapas i Visma Administration i samband med att en order eller faktura läses in - kan inte skapas upp om det inte finns någon order.

Ny kund i  Visma Webshop förs alltid över till Visma Administration - kan inte känna av att kunden finns manuellt upplagd i Visma Administration sen tidigare.

Återkommande kund i Visma Webshop kopplas till den som las upp vid första beställningen om det är ett företag - samma organisationsnummer och e-post. Om kunden är en privatperson - samma personnummer , förnamn, efternamn och e-post. 

Önskar dig en fortsatt fin dag och välkommen att höra av dig om du har några ytterligare frågor. 

//Tinna