Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hemsida visas ej längre

Hemsidan fungerar inte längre, märkte det för ca två veckor sedan, men inte haft tid kolla mer och idag samma sak, sidan kan ej hittas, Webbplatsen kan inte nås

Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.hornfeltslysekil.se.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Adressen som du refererar till är just nu tillgänglig för vem som att registrera. Det innebär att , om det nu är ovan nämnda domän, om du har varit innehavare utav domännamet så har du missat att förnya den. Vanligtvis så tar det ett tag efter utebliven betalning innan det frisläpps helt och blir tillgängligt för nyregistrering. Men i detta fall verkar det gått så långt.
Kontakta ett domänombud och registrera domänet på nytt.
Hur domänet ska pekas mig din hemsida hos Visma får du fram i verktyget för hemsidan.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!  Vi har ju köpt tjänsten genom er och inte fått något gällande domän som gått ut eller något sådant varken från er eller någon ansvarig för domäner. Vi fick ju ett pröva på år och räknade då med att höra ifrån någon när året gått ut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!
När man lägger till ett domännamn (skaffar nytt domän) i tjänsten så kommer det upp en informationsrutan om att det företaget NameISP som hanterar och kommer fakturera domänet. Misstänker att domänet inte var satt till autoförnyelse i ert fall vilket medfört att det förfallit och avregistrerats.
Hursom, det förändrar egentligen inget i tidigare svar i ämnet. Domänet behöver registreras på nytt. Hos ex. NameISP eller annan valfri domänleverantör.

Med vänlig hälsning, Fredrik 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hemsida visas ej längre.

Hemsidan fungerar inte längre, märkte det för ca två veckor sedan, men inte haft tid kolla mer och idag samma sak, sidan kan ej hittas, Webbplatsen kan inte nås Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.hornfeltslysekil.se.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pelle! 
Kontrollera hur det ser ut under inställningarna i din tjänst. Gå in under domän. Det registreras en yourvismawebsite-adress som standard men du kan även lägga till en egen, vilket jag förstår det som att du har gjort.

Vi samarbetar med NameISP där du kan beställa en egen domän. Du klickar på Lägg till extern domän och när du har gjort så skickas ett mail till dig som ska skickas till din domänleverantör för att din sida ska pekas om rätt. Detta kan ta någon dag innan det fungerar som det ska.

I ditt fall verkar det som att det har fungerat innan om jag förstår dig rätt. Kontrollera att din egna domän ligger upplagd under inställningarna för domän. Se till att din domän är vald som huvuddomän och prova att publicera sidan på nytt. Då borde det fungera. Om det inte fungerar, ta kontakt med NameISP så att allt är korrekt där. 

/Sanna