Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Jan Wester
UTFORSKARE

Hur visas länk till min webshop?

När någon länkar till min websida i facebook/messenger så blir det inte så snyggt, kan jag ändra på det? www.slattergubben.se   , tog en skärmdump men man kan visst inte bifoga bild här. 

7 SVAR 7
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Jan, 

Detta är ingen inställning vi har hand om tyvärr, det går efter hur du har lagt upp det i din webshop. Jag provade lite hos mig och jag kan förstå vad du menar, jag bifogar bild. Är det så du menar att det blir, som att hela bilden inte syns? Det kan ju i det fallet hjälpa att göra den bilden något mindre i din webshop tänker jag men det är svårt att säga hur mycket. 

Om det ser helt annorlunda ut för dig så får du gärna bifoga en bild. Det gör du genom att klicka på ikonen som ser ut som en kamera när du skriver inlägget eller svaret 🙂 

Ha en fin helg! 
/My 
Jan Wester
UTFORSKARE

Mmmm... exakt det jag menar. Det här är ju en liten ikon som dels inte helt kommer med i bilde och dels vill man inte fronta den som första  och största intryck för en kund. Lite synd faktiskt, men man kanske kan jobba om själva hemsidan så att det blir bättre. Men absolut något man kanske ska nämna i instruktionerna när man bygger själva sidan. 
My Janhall
ANSTÄLLD

Hej igen, 

Ja det är jättebra att du nämner det. Jag tar det vidare som ett önskemål för att göra det lättare när man startar.

Ha en fin dag!
/My 

Hej! 

Har ni tagit fram någon hjälptext om detta ännu? Eller är det fortfarande svårlöst? 
För nu är det ofta så att FB väljer en liten bit av min ordinarie sidhuvudsida (som visas på samtliga webshopssidor..... ) som bildlänk när man delar en valfri sida. Det blir skitfult. 

Har lästa att om man lägger in en bild som är exakt 1200x628 bildpunkter så kommer facebook automatiskt att (oftast välja den som bild). 
Hur har andra löst det? 

Här kommer tre bilder som illustrerar det oerhört frustrerande problemet. 

Nu har jag lagt in en bild som är exakt 1200*628 bildpunkter som facebook enligt teorin ska prioritera. Det känns också som den gör det för i programmet facebook debugger visas denna bild som självklar när man länkar (men finns en feltext som jag inte fattar). 
Och när jag gör facebookinlägget så dyker den fina bilden upp direkt och när jag förhandsgransakr - MEN vid publisering väljer den att ta en liten bit av sidhuvet. 

Samma tredje bilden. När någon länkar direkt till vår hemsida så klipper facebook sidhuvudbilden och beskär den skitfult. 
Någon som har nåt tips? Kan ni från visma Webshop göra något åt det här? Ska man inte ha något sidhuvud - är det lösningen? 

Såhär föreslår verktyget debugger i facebook att sidan ska visas vid länkning. Men finns en varning jag inte förstårSåhär föreslår verktyget debugger i facebook att sidan ska visas vid länkning. Men finns en varning jag inte förstårSå här blir inlägget med den fina talgoxen i verkligheten, först ser det verkligen snyggt ut på förhandsvisningen när jag skapar inlägget. Men i praktiken slutar det med att det blir så här. Då har jag ändå ändrat den är bilden på talgoxen nu så att den är exakt 1200*628 bildpunkterSå här blir inlägget med den fina talgoxen i verkligheten, först ser det verkligen snyggt ut på förhandsvisningen när jag skapar inlägget. Men i praktiken slutar det med att det blir så här. Då har jag ändå ändrat den är bilden på talgoxen nu så att den är exakt 1200*628 bildpunkterOch så här blir det när någon länkar till vårt fina företag på facebook. Den väljer ett litet utsnitt av  sidhuvudbilden kapat sjukt osnyggt......Och så här blir det när någon länkar till vårt fina företag på facebook. Den väljer ett litet utsnitt av sidhuvudbilden kapat sjukt osnyggt......

Hej @Jan Wester

Bra att du hörde av dig till oss. Vi håller på och kikar på detta internt och hör av oss när det finns mer information i ärendet. 

Ha en fin eftermiddag

//Tinna 

Hejsan! Jag har kikat lite med våra utvecklare och det kanske går att ändra från vårt håll, men vi behöver undersöka det ytterligare. Jag har skapat ett ärende på detta, så vi kommer ta det i turordning efter några andra ärenden. Jag hör av mig till dig när jag vet mer 🙂 

MVH Paulina