Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Bizzy_
NY MEDLEM

Ingen e-post bekräftelse

(uppdaterad av My Janhall ANSTÄLLD ‎2020-03-02 16:01 )

Har problem med att visma webshop inte skickar e post bekräftelse vare sig till kund eller kopia till mig.

8 SVAR 8
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Gå in under Inställningar - Shopinställningar. Kontrollera att mejladressen som står där är korrekt. Du kan också testa att skriva om den och spara.

Kontrollera också att det inte finns några konstiga tecken i Egen text i beställningsbekräftelse till kund.

Återkom gärna om det fortfarande inte fungerar som det ska!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Kristallgarden
NY MEDLEM

Hej!

Jag har samma problem som denna kunden. Får ingen bekräftelse på mailen. Har prövat att radera mailen och skriva in den igen. Funkar inte. Har även prövat att använda en annan mail och det funkar. Funkar dock att skicka/ta emot annat på den första mailadressen vilket jag kan tycka är märkligt.

mvh

Malin/Kristallgården

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Mejlen skickas från noreply@yourvismawebsite.com, kontrollera att mejlen inte hamnar i din skräppost eller som spam eller att din e-postleverantör inte blockerar mejlen.

Anna Svensson
Kristallgarden
NY MEDLEM

Hej!

Jag får ingen bekräftelse alls, inte ens i skräpposten. Det står”dropped” på adressen. Min domänleverantör behöver SPF inställningar från er. Har kollat med Support och har ärendenummer 1883120. Men verkar svårt att få fram 😞

/Malin

Kristallgarden
NY MEDLEM

Detta fick jag du från leverantören:
Hej, jag har problem med utskick av mail ifrån min webshop hos er och min mailleverantör har bett mig att kontakta er för att  kunna lägga till era utgående servrar i mitt SPF record på domännamnet kristallgarden.nu, skulle ni kunna återkomma till mig med detta?

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Mina kollegor kikar på ditt ärende och återkommer till dig direkt istället!

Anna Svensson
Kristallgarden
NY MEDLEM

Hej!
Mailen studsar av nån anledning. Har funkat tidigare. Numera står det "dropped" efter "skickade" bekräftelser. Har kollat med de som har domänen men de hittar inte felet. Funkar om jag använder annan mailadress men inte den riktiga.

/Malin

My Janhall
ANSTÄLLD

Hej Malin, 

Jag kikade på ditt ärende som du har hos oss. Vi kommer kika vidare på dina frågor vi fått från din domänleverantör och återkomma till dig igen. 

Trevlig helg! 
/My