Hej!
Jag har precis gjort en hemsida till mitt UF-företag och jag publicerade den utan att ändra domän. Nu går det inte längre att gå in på .Domän under Website. Jag vill byta domän på hemsidan eftersom det verkar orsaka att det står "Utbildningsversion" med stor text när man går in på hemsidan vilket jag förmodar beror på att jag har "edu" i domänen. Hade uppskattat om någon kunde hjälpa till med detta.
Tack på förhand!
Hej Gustav!
Har du hämtat ditt UF-paket från det här sidan: Program för UF-företag? När du nämner att det står "Utbildningsversion" tänker jag att det kan vara så att du istället skapat hemsidan på en så kallad elevlicens. Skillnaden är att en elevlicens aldrig är tänkt att användas kommersiellt vilket UF-paketet är. Så säkerställ att du faktiskt hämtat vårt UF-paket.
I UF-paketet ska du alltid kunna byta domän under Website - Domän precis som du nämner.
Återkom om det skulle vara några fortsatta frågetecken!
Moa
Hej igen!
Tack för snabbt svar. Jag är rätt säker på att jag hämtade UF-paketet i höstas men jag vet inte hur jag kan bekräfta detta. Jag kan iallafall bokföra alla bankhändelser i Visma eEkonomi och när jag går in på vismaonline.com/home kan jag välja mellan Visma eEkonomi Smart och Visma Webshop +. När jag gjorde hemsidan gick jag helt enkelt in på Visma Webshop + från vismaonline.com/home. Det står mitt namn och företagsnamnet uppe i högra hörnet och när jag trycker där och går in på "användare" står det dessutom att jag har tillgång till Visma Webshop +. Trots detta kan jag inte ändra domänen och problemet med att det står "utbildningsversion" kvarstår. Hur kan vi lösa detta problem? Jag ser att jag kan ge supportåtkomst till min profil så ni kanske kan hitta problemet på det sättet?
Tack på förhand!
Gustav
Hej Gustav,
Känner att detta blir svårt att lösa här i forumet så gör så att du kontaktar mina kollegor på supporten så hjälper vi dig gärna via den kanalen istället.
Var rädd om dig och ha en fin dag!
/Tinna
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.