Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kund skickas ej vidare för att slutföra betalning med PAYSON

Hej! Några av våra kunder upplever problem med att slutföra sin beställning med Payson. 

När kunden är i det sista steget i kassan som kallas "sammanfattning" & väljer att slutföra köpet, så skickas kunden ej vidare till Payson. På sidan kommer det fram texten "Din order skickas" & efter ett par sekunder försvinner denna text & kunden är fortfarande kvar på sidan med sammanfattningen. 

Jag har själv testat 2 gånger, varav en av dessa fick jag samma fel som mina kunder. 

9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

UPPDATERING

Detta berör även kunder som betalar med Swish & antal kunder som får detta problem verkar bara bli fler & fler sedan gårdagen. 

Hej Ted,

Det verkar krångla en del för dig och för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt rekommenderar jag att du tar kontakt med supporten så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. 

Välkommen!

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Detta pågår nog för alla , det är bara de att det inte är alla kunder som hör av sig , jag har tät kontakt med kunder ibland då jag diskuterar unika produkter med dem och då blir det att de skriver direkt om de inte funkar , jag har säkert mängder med kunder som man inte hör något från då de hittat sidan via Google och bara ska köpa produkter normalt. 

Jag har haft egen kontakt med supporten , de tror att de beror på tillfälliga störningar med swish , men om de nu även gäller mot payson så är det mer troligt att de är något när informationen skall skickas iväg som inte blir rätt som gör att det inte kopplas fram mot payson och swish. 

Mvh 

Felix 

Hej!  

Vi ska för tillfället inte ha några allmänna problem här men vi kommer såklart ta en extra titt på det.

Eftersom du @Fd medlem för tillfället faktiskt har ett fel gällande detta så ser jag att vi har skapat ett ärende med dig och du kommer framöver får återkoppling den vägen. 

Ha en fortsatt fin dag! 
/My 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! 
Tråkigt att det är för mycket & för ofta problem med Visma Webshop, som i det stora hela är en praktisk & användarvänlig produkt...

Vi dubbelkollade med både Swish & Payson, som inte hade haft någon driftstörning under den perioden som de senaste kunderna rapporterat in problem med att beställa hos oss. 

Payson genomförde ett testköp i vår webshop & uppmärksammade oss på följande: 

"Vi upplevde att det verkar vara något problem med sidan. Den hängde sig på stegen Frakt- och betalsätt samt Adress (inget hände när man klickade på Fortsätt på de stegen). Vi var tvungna att ladda om sidan några gånger innan vi kom vidare till steget Sammanfattning. När man väl kom till det steget så fungerade det att komma till Payson Checkout.

Vänligen kontakta din webbutiksleverantör (Visma) för att få mer information och hjälp angående detta".

Supportens förklaring på detta är att Payson skulle kunna haft problem med sin dator & att det skulle kunna hjälpa att rensa cacheminnet & ta bort cookies. Jag tycker inte att det låter som en rimlig förklaring att ungefär var tredje kund har problem med sin dator. 

Förutom de kunder som har hört av sig så har vi ett "hopp" i beställningsnummer-serien på 591(!?) nummer mellan 2 olika beställningar, vilket tyder på ett stort problem. 

Är det verkligen rimligt att våra kunder ska ladda om sidan "några gånger" & rensa cacheminnet & ta bort cookies för att kunna beställa? Vilken annan seriös webshop har det så? 

@My Janhall det är ju bra att åtminstone en av era ovanstående kunder får hjälp. Vad händer med oss andra kunder som har er webshop? 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är lika frustrerad som dig , dock om de nu skulle lösa det för min del så är det samma problem som ni upplever, om nu felet ordnas så löser det sig för alla webshop kunder. 

Dock tycker jag inte det tas seriöst från vismas sida, de svarade mig i mitt fall första gången samma som för er att det troligtvis berodde på andra parter, då de inte gjort några ändringar på sidan. 

Dock har jag upplevt länge att det ofta är krångel när det gäller att ordern skall skickas vidare , tidigare hade visma så att sidan bara skickade informationen en gång , vilket gjorde att om svarstiden gick ut från mottagare sidan så avbröts ordern, vilket hände typ hela tiden. 

Sen på de in så att den frågade fler gånger, det blev bättre, men driftsäkerheten känns inte att vara på 100 iaf. 

Tålamod får vi kunder ha mycket av, men de är billiga iaf 😛 om de är någon tröst.

Fd medlem
Inte tillämpbar

@Fd medlem Tack för att du delar med dig av dina upplevelser!

Precis som du skriver, så borde det vara samma problem vi har! Är förvånad över att fler användare av Visma Webshop inte reagerat eller kanske till och med inte har dessa problem(?)

Tycker också att detta skulle tas mycket mer seriöst från Vismas sida, vi förlorar kunder för varje minut som vår webshop inte är i drift & någonstans känns det som att Visma inte förstår vad det innebär när nya eller återkommande kunder inte kan genomföra ett problemfritt köp. 

Tycker egentligen att deras utvecklingsavdelning skulle fokusera på att göra Visma Webshop mer driftsäker innan man fortsätter att utveckla nya funktioner 😂

Men som sagt, tack @Fd medlem för du delar med dig & god fortsättning 😃

Hej! Felix och Ted__

Som nämnt tidigare i tråden så har ni båda aktiva ärenden registrerade hos oss där vi undersöker problematiken i era webshops. 

Jag kan ge en liten snabb uppdatering här till er båda och till andra eventuella kunder som upplever samma problem. 

Problemet med payson är fortsatt ett cache relaterat problem. Det senaste svaret jag fått är att det löser sig genom att rensa cache och cookies som ni tidigare fått ta del av. Vi undersöker dock möjligheten att förbättra detta och se till så detta inte ska behövas men ingen konkret lösning finns ännu. 

Gällande swish så har vi också i samråd med swish uppmärksammat ett okänt fel i loggen som sker vid beställningar. Vår utvecklingsavdelning är nu i kontakt med swish direkt och inväntar bekräftelse exakt vad felet avser så vi kan åtgärda det. 

Jag vill be om ursäkt för irritationen detta skapat för er och era kunder men även försäkra om att vi hela tiden jobbar med att göra vår lösning bättre och smidigare för er.

/ Emil

Hejsan! 

@Ted__ har dina kunder och du samma problematik i Visma Webshop efter direktioner av oss på supporten så ska vi såklart kika vidare på det igen. Jag har nu skapat ett ärende för dig och vidare kontakt kommer ske det hållet. 

Skulle andra kunder av Visma Webshop uppleva samma sak så är ni varmt välkomna att skriva i tråden eller kontakta supporten via chatt eller telefon. 

/My