Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kunna anpassa mobilversionen

www.svenskalejon.se gå in på denna sidan under inspiration och sedan tex Björklunds.
jag har lagt till vita bilder för att få texten där jag vill, det går bra men i mobilversionen blir det knasigt, eftersom mobilversionen lägger kolumnerna från vänster till höger efter varandra, det blir vita fält. En lösningen vore om man kunde välja om när man lägger upp en bild och text om den även skall publiceras i mobilversionen, rutan kan vara i bockad men att man kan bocka ur den när man inte vill att den skall publiceras i mobilversionen.
Eller att man löser problemet på annan sätt, så att man kan lägga in text och bilder var man önskar oavsett om det tomt med bilder och text ovanför.

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, ja detta är ett klurigt scenario.

Vi har diskuterat mycket fram och tillbaka kring mobil-läget som anpassas efter sidan man skapar.

Vi valde att inte ha med funktionen som du nämner ovan - att man som användare själv kan välja per element om det ska synas på mobil-läget eller inte. Anledningen var helt enkelt för att det blir svårt att få en översikt på vad man faktiskt visar och vad som inte visas. Vi vill vara konsekventa i verktyget och inte ha en funktion som kan göra att man hamnar i ett läge där vartannat element är för mobil och vartannat element inte är det.

Att använda sig av tomma utrymmen så som du gjort på din sida är inget vi rekommenderar. Dels för att mobilresultatet blir som du beskrivit, men också för att sidan för en besökare kan upplevas som lite hoppig och spretig.

Kanske finns det en annan sidlayout som bättre hjälper dig att nå det resultat du är ute efter? Kanske hittar du en sidlayout som iallafall hjälper dig komma hyfsat nära önskat resultat?

Ett sidlayout-område som är tomt kommer nämligen inte att visas i mobilen alls utan tolkas som tomt område.

Sånt här är alltid jättesvårt, när man försöker hitta en mellanväg.. men bäst resultat blir det såklart om du bygger upp din sida med material från topp till botten med det mest prioriterade i vänstra kolumnen överst och det lägst prioriterade i högra kolumnen längst ner.

Med allt detta sagt måste jag säga att jag tycker sidan ser trevlig ut! Jag gillar nyhets-sidan under Svenska Lejon 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret.
Roligt att du tycker om hemsidan, (H)optimist är alltid bra!
Det väsentliga är att websidan är överskådlig, logisk och lättläst, att göra ett mellanting som passar både website och mobil blir en kompromisslösning, varken hackat eller malet, ingen av dem blir riktigt bra eller riktigt dåligt, så det blir nog att välja vad man skall satsa på, i mitt fall blir det website som vinner.
Skulle man göra om den för mobiltelefon skulle det bli som att läsa en tidning med bara långa spalter uppifrån och ner på hela sidan, det skulle väldigt tröttsamt att läsa mao.
Dock skulle man vilja kunna placera text och bilder lite var som man önskar, nu måste man börja uppifrån och ner, ni har ju olika mallar men det är inte alltid de passar så bra, man blir lite styrd 🙂 så funktionen i säg finns ju. Men jag skulle (om jag fick önska) fritt kunna placera bild och texter över sidan.