Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Albecom
MEDLEM

Lägga in ett dokument som tex en PDF

Hej
Kan man lägga in dokument som tex en PDF på hemsidan ?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det är inte möjligt att ladda upp filer direkt i Visma Website/Webshop. Däremot så finns det många kostnadsfria onlinehårddiskar där man kan ladda upp filer och sen skapa direktlänkar till filen, för att på så vis skapa en länk i Visma Website/Webshop som leder till filen.

Ett exempel som vi brukar tipsa om är Dropbox. Med Dropbox får du 2 gb gratis utrymme att lägga filer på. Där kan du ladda upp en fil och sedan kopiera en publik länk som du kan använda när för att länka till ditt dokument som ligger på din dropbox. Denna kan du sedan använda genom att du skapar en länk i exempelvis ett textelement i Visma Website/Webshop och skapar en länk där till din publika länk av dokumentet som ligger på din dropbox.

Här har Dropbox en instruktion som beskriver hur man skapar en publik länk:
https://www.dropbox.com/help/16/en
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Hur kan jag ladda upp PDF filer så mina kunder kan gå in på hemsidan och läsa dom?.

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ladda upp fil.

Hej!

När man valt en undermeny och artiklarna visas kan man ladda upp bilder på varianter. Jag vill kunna ladda upp tex en pdf som kunden kan ladda ner.
Går det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bifoga PDF t.ex. instruktion under en artikel - Webshop.

Det skulle vara bra med att kunna länka till PDF filer under produkt. precis som det går i Mamut Enterprise 3,4,5