Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
johan_125
NY MEDLEM

Lägga till extern domän

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-02-12 14:26 )

Jag har ett eget domän namn, hur kopplar jag detta till visma web

1 GODKÄNT SVAR

Godkända lösningar
Hanna Hultemark
ANSTÄLLD

Re: Lägga till extern domän - Website

Hejsan!

Du kan lägga till din egen domän genom att gå in i din redigerbara vy i din Website. 

Därefter klickar du på Inställningar - Domän - Lägg till egen extern domän - se till att denna domänen ligger som huvuddomän. Det kan även bli aktuellt att skicka DNS-instruktioner till din domänleverantör för att göra en pekning mot din Websida. Dessa instruktioner ska du få automatiskt per mail när du lägger till din domän. Skulle du av någon anledning behöva göra detta igen, får du dessa uppgifter genom att klicka på din tillagda domän - Skicka DNS-instruktioner - Fyll i din e-post och vidarebefordra dessa till din domänleverantör.

Testa gärna detta och återkom om det dyker upp fler funderingar.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Hanna Hultemark
ANSTÄLLD

Re: Lägga till extern domän - Website

Hejsan!

Du kan lägga till din egen domän genom att gå in i din redigerbara vy i din Website. 

Därefter klickar du på Inställningar - Domän - Lägg till egen extern domän - se till att denna domänen ligger som huvuddomän. Det kan även bli aktuellt att skicka DNS-instruktioner till din domänleverantör för att göra en pekning mot din Websida. Dessa instruktioner ska du få automatiskt per mail när du lägger till din domän. Skulle du av någon anledning behöva göra detta igen, får du dessa uppgifter genom att klicka på din tillagda domän - Skicka DNS-instruktioner - Fyll i din e-post och vidarebefordra dessa till din domänleverantör.

Testa gärna detta och återkom om det dyker upp fler funderingar.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna

Visa lösning i originalinlägg