Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Leveransstöd för visma webshop

(uppdaterad av My Janhall ANSTÄLLD ‎2020-03-02 13:49 )

"Så maxar du din julförsäljning på nätet

Ho, ho, ho! Vi närmar oss julen med stormsteg och e-handeln förväntas slå nya rekord. För dig som säljer på nätet gäller det att du är förberedd om du vill maxa din försäljning. "

Jo jag tackar, jätte kul att få massa ordrar till sin webbshop men hur tänkte Visma nu, för nu ska det levereras?

det är ju en sak att få kunderna att beställa från webshopen och att få klirr i kassan men kunderna kräver ju att få varan som dom har beställt tillsänds sig. Visma har vist missat den väsentligaste  detaljen med en webbshop , en orderhantering, hur får man ut fraktsedel, adressetiketter, plocklistor eller bara så enkelt som en order i e-ekonomi? 

....som sagt nu är det brådadagar Visma

1 SVAR 1
Jan Wester
NY MEDLEM

Re: LEVERANSSTÖD FRÅN VISMA WEBSHOP

Hej, 

Jo det säljer verkligen som smör och att skriva ut 20-30 tal ordrar samtidigt som all information kunden angett går direkt in i bokföringen samt till ditt valda fraktbolag går på ett kick. Det är så fantastiskt enkelt och skönt att det här bara flyter. + att webshopen räknar ut vikten på sändningen och sen kan man ju ha olika val och prissättningar på fraktsätt inom olika viktintervall som kunden kan välja i kassan. Sådant förs också vidare till fraktbolaget. 

Men för det krävs en integration mellan webshopen och ett eller flera fraktbolag. Visma har flera inarbetade integrationspartners. Jag har valt Edi-soft men man kan välja andra, tex unifaun. Det är en liten process samt kostnader att komma igång med det här och man måste såklart köpa en etikettskrivare. Ju fler ordrar du har  -eller förväntas uppnå desto mer vinner du på att skaffa en sådan här lösning. Den spar verkligen tid och kraft. Har man däremot bara någon order om dagen och inte förväntas uppnå mer så är det nog svårt att räkna hem kostnaderna för en integration. 

Så det är uttänkt och klart! 

Hälsningar
/Janne Wester
Slåttergubbens ekologiska fågelmat AB