Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Storeowner
MEDLEM

Mest lämpliga bildstorlek att använda på startsidan och i artikel

Lämplig bildstorlek i startfönster och i artiklar i VISMA WEBSHOP+

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vi har inga tydliga direktiv där då bilden alltid anpassar sig efter sidan. Så det fungerar med vilken bildstorlek som helst egentligen, den enda begränsningen som finns är en maxstorlek på 3 MB. 
Storeowner
MEDLEM

Tack Karl.  Har provat mig fram lite och så länge som man har bilder med vit bakgrund, blir det ett snyggt resultat, men när man använder bilder med annan bakgrundsfärg (som bild) , och då vill få ett snyggt resultat, skulle du då föreslå bildstorlek på 3000x3000?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, det skulle fungera bra. Men det är olika typer av bilder på olika sidlayouter, så det finns inget egentligt standardmått. Man får helt enkelt testa sig fram.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Men det finns väl en given yta som är optimal för de olika sidlayouterna som existerar?
Moa Lundberg
CONTENT PRODUCER

Hej!

Nej, i dagsläget finns inga specifika rekommendationer vad det gäller bildstorlekar för respektive sidlayout utan det är som Karl nämner, man får testa sig fram beroende på vilken layout man har valt.

Men det hade absolut varit smidigt att ha något sådant, kanske i den skrivna hjälpen. Jag kan ta det vidare som ett önskemål. 

Ha det fint!

Moa
Jan Wester
UTFORSKARE

Ytterligare en fråga om bildstorlekar. 
Jag har en sida https://www.slattergubben.se/fagelmatning som är byggd i kolumner men som jag anpassat noga så det ska se ut som det är rad för rad. Här har bilderna i många år varit exakt lika stora. Jag har beskurit dem i samma proportion (13x18). Men nu när jag går in och tittar är bilderna olika stora och det blir en enda röra.... vad beror det här på och hur får jag dem lika stora igen? Måste de vara exakt lika stora just i pixlar - det har de inte behövt tidigare? 

jag skapar en ny tråd av denna.

Du hittar den nya konversationen här: Bilder i kolumner har ändrat storlek? - Webshop
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~