Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Övergång från Administration 500 till Visma eEkonomi

Vi tänkte övergå från Visma Administration 500 till Visma eEkonomi. Men efter pratat med support så trodde det inte var sant när ni sa att man var tvungen att lägga in alla texter man lagt till i shoppen och ladda upp nya bilder på alla artiklar!!! Vi har över 1000 artiklar och börja om med att antingen hitta nya bilder eller ladda ner alla från shoppen innan man byter är ju inte klokt! Sen alla andra produktbeskrivningar och annat man lagt till genom åren är ju helt åt helsike om man får säga så! Detta är ju ett jobb på 1 vecka, detta måste ni kunna lösa på ett bättre sätt! Varför måste man göra på detta viset, kan inte koppling bara ändras från vårt Admin 500 till Visma eEkonomi? Jag har varit i kontakt med utomstående utvecklare för skall jag göra det jobbet så kan jag lika bra byta till en annan leverantör typ Starweb där man även får en massa funktioner som jag tjatat på i år om att ni skulle lägga till! 
1. Obegränsade kategorier
2. Göra egna layouter på sidorna och inte era konstiga färdiga mallar 
3. Kunna ladda upp PDF och andra filer
4. Kunna göra så man kan ha både privat och företagskunder
5. Bättre bildhantering med små och stora bilder
6. Stafflade priser
7. Ha fler varianter på samma produkt, typ färg, storlek och dam & herr 

Ni måste lösa så när man byter till eEkonomi att man inte behöver göra något annars kommer ju ingen vilja lägga ner allt det jobbet för att kunna byta!

3 SVAR 3
Emil Hildingsson
SERVICE OWNER

Hej! 

Det har nog tyvärr blivit antingen fel information från vår sida eller ett missförstånd. 

När du byter från koppling med Visma Administration till koppling med Visma eEkonomi går ingen av informationen på din hemsida förlorad.

Skulle det dock vara så att du bestämmer dig för att gå tillbaka till Visma Administration så kommer informationen försvinna. Detta eftersom synken till Visma Administration fungerar genom att synka upp det artikelregister som existerar i Visma Administration. 

Med detta sagt så är det inga problem att byta kopplingen från Visma Administration till Visma eEkonomi och köra vidare med Visma eEkonomi framåt.

För att göra detta bytet måste du dock kontakta oss på supporten så kan vi slå av synken från Visma Administration och du kan starta den korrekt från Visma eEkonomi istället.

/ Emil
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Emil, Jag har ringt in säkert 5-6 gånger och alla olika personer säger att artiklarna ligger kvar och layouten men all extra text (Info om produkten) samt bilderna följde inte med utan det skulle man få lägga upp igen. Så det är inte bara en gång utan 5-6 gånger från olika personer jag fått detta svaret!

Dessutom så har väl eEkonomi ingen som helst lagerhantering, om man nu är ute efter det...