Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Överlåta bokföring, men inte fakturering, till konsult

Jag vill överlåta jobbet med bokföring till en redovisningskonsult, men jag har ju mitt artikelregister, och skickar fakturor från eEkonomi. Jag har även en webbshop,. Detta vill och kan inte konsulten ta över eftersom det är så speciellt med faktureringen. Hur gör vi smidigast? Finns det något annat sätt än att ge honom en inloggning som administratör i mitt Visma eEkonomi?

6 SVAR 6
Assistent
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej Peter! Det vanligaste nu förtiden är att en redovisningskonsult får inlogging till "ditt" eEkonomi och sköter övrig bokföring medans du sköter fakturering och webbshop. Det är det digitala-arbetssättet som vi är många som har som mål att arbeta på. Om du motförmodan inte vill att ni ska dela så kan en redovisningskonsult få inloggning och hämta ut dina kundfakturor varje månad och bokför i t ex Visma Administration, men då blir det en form av dubbelarbete, vilket känns onödigt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej 
Tack för svaret. Då gör vi också så
Marianne Jansson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej Peter, 
jag arbetar som redovisningskonsult och har ett kundprogram i Visma där jag bjuder in kunden till ett samarbete i e-ekonomi, då gör kunden det den önskar i sitt e-ekonomi och jag gör resten. Kunden har sin egen inloggning och jag kommer in via mitt kundprogram. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marianne
Det lät ju intressant. Vad heter det programmet? Fungerar det alltså så att han bjuder in mig så att mitt eEkonomi ansluts till hans sen jobbar han med mitt företag i sitt eget Visma Administration, medan jag fortsätter med det jag vill, fakturering, artikelregister och webbshop, i eEkonomi?
Assistent
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Precis som Marianne skriver så bjuds du alltså in till ett sammarbete med redovisningskonsult i eEkonomi 😉 
Marianne Jansson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Peter, jag använder ett kundprogram som heter Advisor, där jag bjuder in kunder till ett samarbete i e-ekonomi. Alltså ni samarbetar i "ditt" e-ekonomi  🙂