Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Storeowner
MEDLEM

Påverkar bildtext i bildgalleri SEO?

Hej,

finns det någon mening att ha bildtext synlig i sitt bildgalleri?
Är det något som hjälper en i SEO syfte, dvs större chans att synas vid sökningar?

Känner nämligen att den förstör vissa bilder i nederkant många tillfällen, så finns det inget syfte, har jag som avsikt att lägga in någon bildtext.

Tack!

12 SVAR 12
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Visma Website/Webshop tar automatiskt de första 160 tecknen som finns i första elementet, räknat från vänstra kolumnen och neråt, som innehåller text (text eller text med bild-elementet) och gör det till beskrivning för just den sidan. 

Vi har en Googleskola där det står mer om vad som tas upp och bidrar till en bättre sökoptimering. Läs mer om det i forumtråden - Googleskolan.

Hoppas detta besvarade din fråga. Återkom om det dyker upp fler funderingar.

Ha en fortsatt fin dag!

/Hanna

Något senare kom en fundering på ditt svar Hanna. Om man har en sida med två kolumner, hur fungerar det då. Tar den dom 160 första tecken från båda kolumnerna? 

Ps. jag har använd mig av er google skola och tyckte den var mycket användbar. DVS

Hej!

Det är endast 160 tecken från den första kolumnen, alltså den längst upp till vänster som det hämtas ifrån. Den hämtar alltså inte från flera kolumner om man har det.

Vi strävar såklart efter så bra sökoptimering som bara möjligt och arbetar ständigt för att förbättra den!

Vad kul att du använt vår Google-skola och att du tyckte om den!

Hoppas du fick svar på din fråga.

Ha en fortsatt bra dag!

/Moa

Hej Moa, tack jag fick svar på min fråga.

Men för att vara helt säker, frågar jag dig detta: Har man två varumärken som inte är sig lika, menar du då att man bör skapa en sida (flik) per varumärke för att öka sin synlighet?

Tack!

Det skulle jag i det läget absolut rekommendera.

Trevlig kväll!

/Moa

Tack och det samma!

Hej igen,

tänker vidare på detta, det finns en begränsning på 7 sidor (flikar), sedan kan man bygga undersidor. Dessa undersidor, fungerar de på samma sätt i ett SEO perspektiv?

Tack!

Fd medlem
Inte tillämpbar

Stämmer bra det!

/Karl

Tack!

Följdfrågor i ämnet - om man väljer att lägga in en Rubik överst på en sida, räknas då rubriken som tecken eller är den utanför de här med 160 tecken?

Tack!

En fråga till, dessa 160 tecken är det inkl blanksteg eller exkl blanksteg?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Rubriken är inte inräknat till antal tecken. Blanksteg anses att vara ett tecken också. 

Med vänliga hälsningar