Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Publicerat min Visma Website Free, men kan inte söka efter den

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-02-05 16:59 )

Nu när jag äntligen tröck på publicera knappen och skulle prova att söka efter min sida så hittar jag den inte alls. Är det någon fördröjning innan den blir synlig och åtkomlig med sökord?

6 SVAR 6
Highlighted
FD ANSTÄLLD

Re: Jag har precis publicerat min Visma Website Free, men kan inte söka efter den

Hej!

Det tar ett tag innan den syns. Det kan ta upp till någon månad. Detta beror på att Google indexerar alla hemsidor och efterhand så kommer din sida synas samt klättra bland sökresultaten beroende på hur aktiv din sida är.

Med vänliga hälsningar
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Jag har precis publicerat min Visma Website Free, men kan inte söka efter den

Tack för svaret. Då får jag vänta och se 🙂
Highlighted
NY MEDLEM

Hej, Jag har haft min website free i snart 1 år och den kommer fortfarande inte upp om man söker i google. Jag har anmält den så den skall indexeras men kommer ändå inte upp. Hur gör jag då?
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej!

Vad händer om du går in på Google och skriver i sökrutan site:dittdomännamn.se. Då ska du få upp alla sidor som Google har indexerat under den domänen. Kommer det fram några sidor då?

/Johan
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Johan,
Ursäkta min sena respons, varit bortrest. Tack för ditt svar! 😄
ja, då kommer indexeringen upp på de 4 sidor jag har. Men säg skriver man bara "atlaslinda" så kommer jag oftast inte med ens på de första två sidorna i sökning m.m. Inte heller om jag söker på mitt namn. 😕
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej!

Ja, det är inget ovanligt att det kan bli så och det har egentligen inget med Visma att göra utan snarare Google. Google värderar sina sökresultat utifrån innehållet på webbsidan. Det ska vara bra och relevanta rubriker, det ska vara bra titlar och man ska ha bra meta-taggar. 

Det finns en mängd olika artiklar och information på nätet om hur man gör en webbsidan sökmotoroptimerad så jag skulle rekommendera att du googlar på det.

När jag går in på din sida och söker efter ordet "atlaslinda" i sidkällan verkar den inte finnas varken i titeln <title> eller i någon rubrik <h1>, <h2>, <h3> osv. Google värderar framförallt <h1> eftersom det är rubrik 1. Den bör absolut finnas på din hemsida med det ordet du efterfrågar.

Använder du Google Chrome som webbläsare kan du alltid gå in på din hemsida och högerklicka någonstans och välja Visa Sidkälla. Då ser du HTML-formateringen som Website Free genererar på automatik.

Hoppas du får lite mer klarhet i vad du behöver göra!

/Johan