Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

ThomasH1
NY MEDLEM

Responsive design - fel i menyn

Hej, vi har noterat ett fel i mobiltelefonen när man navigerar mellan huvudmeny och sidomenyn. Felet inträffar när man klickar på någon av länkarna i huvudmenyn, då försvinner sidomenyn (i det här fallet med artikelmeny). Vore toppen om ni kunde återkomma med feed-back om vi har gjort något fel eller hur ni rättar detta.

Mvh Thomas

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Anledningen är att när han trycker på t ex Om oss, så vill programmet visa sidomenyn på den sidan. Eftersom det inte finns någon där, visas det tomt istället. Skulle ni trycka på Hem igen så kommer den att komma tillbaks, eftersom att det är just under Hem som ni har den sidomenyn inlagd. För att en sidomeny ska visas under Om oss, så måste den läggas upp där helt enkelt.

Lägger vidare som ett önskemål, att huvudsidomenyn alltid ska synas i mobilversionen.

/Karl
ThomasH1
NY MEDLEM

Okay, toppen om du kan föra det vidare. Kontentan är ju att besökaren snabbt missar det viktigaste på sidan, dvs produkterna som de förhoppningsvis ska köpa.

/Thomas
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Thomas! 

Precis som Karl skriver så beror detta på att sidmenyn endast visas på den sida där den är tillagd. Så det är alltså inget fel i sig, utan det var så det var tänkt att fungera när det implementerades.  
Vi har börjat titta på hur vi kan göra det bättre men det kommer iså fall att ingå i en större förbättring där vi förbättrar hela mobilläget.  

Med vänliga hälsningar, 
Marcus Fjordevik 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej 

Samma problem här i mobilversionen, risk att kunderna inte förstår att dom måste klicka en gång till efter att den tomma sidan kommit upp. Vore bra om det kunde fixas. 

Mvh Linda
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Linda

Vi är medvetna om detta och håller just nu på med en förbättring kring detta. Och förhoppningsvis kommer det att komma ut till er inom några veckor.
Följande svar har jag gett i en annan tråd gällande just det här:

"En potentiell lösning hade varit att vi väljer att alltid visa sidomenyn, oavsett ifall den är tillagd på en eller flera sidor, men också att vi lägger till en kryssruta där webshopsägaren själv får välja ifall den alltid ska synas eller inte." 

Med vänliga hälsningar,
Marcus 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har det blivit någon bättring i detta? Måste jag själv göra någon inställning eller liknande? Min sida är fortfarande likadan och risken att kunder missar produkter  är stor. Mvh Linda
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Linda,

Tyvärr så har vi inte implementerat just den förbättringen, däremot så har vi gjort en hel del andra anpassningar till den responsiva designen. Jag ser på din sida att du inte har valt att göra din sida till responsiv, om du gör det kommer mobilversionen att förbättras märkbart. Du kommer inte kunna backa tillbaka efteråt, men jag råder dig ändå till att göra sidan responsiv. Då blir allt innehåll automatiskt anpassat beroende på vilken enhet dina besökare använder. 

Detta gör du genom att gå till Inställningar - Tema och tryck på knappen Gör temat responsivt.

Det pågår fortfarande en diskussion inom vårt team om vi alltid ska visa sidomenyn eller inte, det finns så klart för och nackdelar med båda, men jag ska återigen lyfta frågan och jag kommer att återkoppla snart.

Mvh 
Marcus