Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Saknar ÅLAND i listan för internationell handel - Webshop

Vi har en del kunder på Åland. Åland tillhör Finland som är med i EU men när det gäller moms och skatter ska order behandlas som om de var utanför EU. Kan ni lägga upp Åland som valbart land utanför EU så vi kan behålla våra kunder där?
1 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
APPLICATION SPECIALIST

Re: Saknar ÅLAND i listan för internationell handel - Webshop

Hej! 

Vi har nu kontrollerat detta närmre och varför Åland inte finns med i listan för Internationell handel är för att det inte ligger med i det ramverk som vi utgår ifrån.  

Ramverket uppdateras från tid till tid och det är inte omöjligt att det finns stöd för detta framöver, men som det ser ut i dagsläget så går det tyvärr inte att välja Åland under Internationell handel. 

Vi uppdaterar självklart igen om det skulle ske någon förändring. 
/Nellie 
3 SVAR 3
APPLICATION SPECIALIST

Re: Saknar ÅLAND i listan för internationell handel - Webshop

Hej Ingela!

Vi tittar på detta och jag återkopplar så snart som möjligt igen. 

/Nellie 
APPLICATION SPECIALIST

Re: Saknar ÅLAND i listan för internationell handel - Webshop

Hej! 

Vi har nu kontrollerat detta närmre och varför Åland inte finns med i listan för Internationell handel är för att det inte ligger med i det ramverk som vi utgår ifrån.  

Ramverket uppdateras från tid till tid och det är inte omöjligt att det finns stöd för detta framöver, men som det ser ut i dagsläget så går det tyvärr inte att välja Åland under Internationell handel. 

Vi uppdaterar självklart igen om det skulle ske någon förändring. 
/Nellie 
NY MEDLEM

Re: Saknar ÅLAND i listan för internationell handel - Webshop

Hur går det? Jag tycker det är konstigt att ni fortsätter att exkludera Åland i webshopen - har ni något emot Ålänningar? Mycket tråkigt att vi inte kan sälja dit på ett smidigt sätt. Idag får vi hantera dessa kunder helt manuellt utanför webshopen - trist för både er som missar provision och för oss som får massa extraarbete men framförallt för kunden som möts av en webshop där de inte kan beställa. Inte alla som kontaktar oss på mail så vi kan hjälpa dom.