Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Swish betalning på min Webbshop.

Swish betalning på min Webbshop fungerar inte med Handelsbanken. Jag har varit på banken och tecknat avtal för Swish ehandel . Tyvärr har det inte gått att lägga in i betalsätt på min Webbshop. Jag undrar om det är fler som har problem med Swish och Handelsbanken ? Handelsbanken har tydligen problem Swish e-handel .
/Gurli

19 SVAR 19
Albecom
MEDLEM

Vi har också problem att lägga in Swish betalning eftersom dom önskar en kod.
Den koden kan Handelsbanken inte fixa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag önskar lite mer information om vad problemet är här.
Vad är det för kod? Är det certifikatet ni menar?
Ta gärna kontakt med mig på robin.mellden@visma.com.

Mvh
Robin
L8Larsson1
UTFORSKARE

Jag har också problem med Handelsbanken. Kommer till den bifogade bilden. Fyller i alla uppgifter, men när jag klickar Contiune får jag följande felmeddelande:
You may have been logged out, you may not be registered in the system or you may not be authorized for the specified organisation and/or Swish number.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är samma problem som jag fick när jag skrev in alla uppgifterna . Jag hade även hjälp från Visma supporter och han bad mig kontakta banken igen . Tyvärr har de inte löst problemet . Jag har väntat på svar men Handelsbanken ringer inte tillbaka har även besökt dem på kontoret . Jag fick mitt Swish avtal den 24/10 . Som jag inte kan använda i min Webshop .
Gurli

Gurli har du fått någon återkoppling eller lösning?
//Lotta
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej jag har varit på Handelsbanken och fått fullmakt för Swish e-handel . Nu har jag lagt in betalsätt på min Webshop med hjälp av Visma support . Nu får jag hoppas på att det funkar för kunderna .
/Gurli

Hej! 

Tänker att det måste ha blivit något missförstånd för detta ska fungera med Handelsbanken förutsatt att du har varianten Swish e-handel hos Handelsbanken och inte varianten företag. 

Kontrollera gärna detta igen och sedan kan du följa instruktionen Betalningsätt Swish där vi beskriver hur du ska gå tillväga. 

 

Trevlig eftermiddag! 

Tinna

 

 

Hej tinna

Har varit i kontakt med Handelsbanken även med tekniksupport på Swish och erat chat forum.

Enligt Handelsbanken så har dom gjort det som åligger dom.

-Swish för handel,

-jag står som certifikatets ägare

-samt så är mitt konto och organistionsnummret kopplat till Swish kontot.

 

Tekniksupporten på Swish menar att problemet är handelsbanken .

Er representant på chatten hänvisar mig till banken . 

 

- Själv har jag gjort, precis som er representant, då hon tog över skärmen för att hjälpa och hon lyckades inte.

 Har inte lyckats själv heller, fast jag följt alla era instruktioner och vägledningar.

 

Har jag gjort något fel så behöver jag veta det så att jag kan rätta till det. 

Men om inte banken förstår vad som krävs av dom, så är nog inte jag rätt man att prata med dom då jag själv är novis på området.

Vill bara ha igång betalnings alternativet för mina kunder.

 

jan strandh

 

 

 

Hej Jan!

Känner verkligen med dig och jag har skapat ett ärende till mina kollegor på supporten och bett dem att ta kontakt med dig för att hjälpa dig så mycket vi kan från Vismas sida. 

 

Hoppas att det löser sig nu så du kan börja ta betalt via Swish och hör gärna av dig till mig så jag får veta att det har löst sig för dig. 

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Jag hade troligtvis exakt samma problem när jag startade min webshop här hos Visma. Trots att jag följde alla steg så kom det alltid upp ett felmeddelande efter certifikatet var inklistrat och jag skulle trycka ''Spara''. Jag var i kontakt med både Visma, swish och banken i ungefär 6 månaders tid innan det till slut löste sig. Banken var hela tiden 100% säker att felet låg hos Visma och inte dom, men det visade sig vara tvärtom. Allt som behövdes var att han gjorde swishnumret ''inaktivt' och sen aktiverade den igen. Jag följde alla steg igen på hemsidan, och plötsligt funkade det! Jag skulle rekommendera dig att testa och kontakta din bank igen och be dom göra samma för dig eller göra om hela E-handels swishen med nytt nummer.

Nu fungerar Swish.  

Har idag signerat två fullmakter på Handelsbanken, som rör Swish. 

Kan var bra att veta om någon råkar ut för samma sak, ligg på banken om detta. 

 

Hej JSBV,

Tusen tack för din återkoppling och skönt att det löste sig. 

 

/Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det funkar fortfarande inte att lägga in swish som betalningssätt. Jag får samma felmeddelande som vid en månad sedan. Jag följer instruktionerna på sidan. Behöver man sitta uppkopplad via supporten för att det ska fungera? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lotta,

Nej, det behöver man inte. Använder du också Handelsbanken? 
De har nämligen problem med att få igång Swish för e-handel.
Ett annat vanligt problem som vi noterat är att man registrerat sitt Swish-nummer hos banken men inte aktiverat det. 
Det är två olika förfaranden hos banken.

Mvh
Robin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Robin. 
Ja vi har Handelsbanken. Swishnumret är aktivt idag, dvs vi använder det i verksamheten, men är det en annan sak att aktivera det för e-handel?
Hälsningar Lotta
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Det finns två Swish-versioner. Swish för företag och Swish för e-handel. Vi använder Swish för e-handel. Det kan mycket väl vara så att ni använder Swish för företag idag och då behöver banken ändra åt er. Ni ska dock kunna använda Swish för e-handel så som ni använder Swish för företag fortsättningsvis, så som jag förstått det. 

Mvh
Robin

Hej 

har en fråga gällande Swish. Har Swish-handel via handelsbanken och stöter på samma problem som inläggen här, när jag försöker lägga in certifikatet.

När jag ansökte om detta hos handelsbanken, frågade dom om jag hade någon "partner för hjälp med certificat" antog att visma var min partner,  betyder detta att jag inte kan, via Visma få ordning på swish utan man måste kontakta en patrner?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag hade samma problem innan.
Man får ett nytt nummer när man skaffar Swish för e-handel och kan inte logga in med det gamla om man hade ett.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hade du ett företagsswish nummer tidigare, eller ett vanligt personligt?