Swish betalning på min Webbshop fungerar inte med Handelsbanken. Jag har varit på banken och tecknat avtal för Swish ehandel . Tyvärr har det inte gått att lägga in i betalsätt på min Webbshop. Jag undrar om det är fler som har problem med Swish och Handelsbanken ? Handelsbanken har tydligen problem Swish e-handel .
/Gurli
Löst! Gå till lösning.
Hej!
Tänker att det måste ha blivit något missförstånd för detta ska fungera med Handelsbanken förutsatt att du har varianten Swish e-handel hos Handelsbanken och inte varianten företag.
Kontrollera gärna detta igen och sedan kan du följa instruktionen Betalningsätt Swish där vi beskriver hur du ska gå tillväga.
Trevlig eftermiddag!
Tinna
Hej tinna
Har varit i kontakt med Handelsbanken även med tekniksupport på Swish och erat chat forum.
Enligt Handelsbanken så har dom gjort det som åligger dom.
-Swish för handel,
-jag står som certifikatets ägare
-samt så är mitt konto och organistionsnummret kopplat till Swish kontot.
Tekniksupporten på Swish menar att problemet är handelsbanken .
Er representant på chatten hänvisar mig till banken .
- Själv har jag gjort, precis som er representant, då hon tog över skärmen för att hjälpa och hon lyckades inte.
Har inte lyckats själv heller, fast jag följt alla era instruktioner och vägledningar.
Har jag gjort något fel så behöver jag veta det så att jag kan rätta till det.
Men om inte banken förstår vad som krävs av dom, så är nog inte jag rätt man att prata med dom då jag själv är novis på området.
Vill bara ha igång betalnings alternativet för mina kunder.
jan strandh
Hej Jan!
Känner verkligen med dig och jag har skapat ett ärende till mina kollegor på supporten och bett dem att ta kontakt med dig för att hjälpa dig så mycket vi kan från Vismas sida.
Hoppas att det löser sig nu så du kan börja ta betalt via Swish och hör gärna av dig till mig så jag får veta att det har löst sig för dig.
/Tinna
Hej! Jag hade troligtvis exakt samma problem när jag startade min webshop här hos Visma. Trots att jag följde alla steg så kom det alltid upp ett felmeddelande efter certifikatet var inklistrat och jag skulle trycka ''Spara''. Jag var i kontakt med både Visma, swish och banken i ungefär 6 månaders tid innan det till slut löste sig. Banken var hela tiden 100% säker att felet låg hos Visma och inte dom, men det visade sig vara tvärtom. Allt som behövdes var att han gjorde swishnumret ''inaktivt' och sen aktiverade den igen. Jag följde alla steg igen på hemsidan, och plötsligt funkade det! Jag skulle rekommendera dig att testa och kontakta din bank igen och be dom göra samma för dig eller göra om hela E-handels swishen med nytt nummer.
Nu fungerar Swish.
Har idag signerat två fullmakter på Handelsbanken, som rör Swish.
Kan var bra att veta om någon råkar ut för samma sak, ligg på banken om detta.
Hej JSBV,
Tusen tack för din återkoppling och skönt att det löste sig.
/Tinna
Hej
har en fråga gällande Swish. Har Swish-handel via handelsbanken och stöter på samma problem som inläggen här, när jag försöker lägga in certifikatet.
När jag ansökte om detta hos handelsbanken, frågade dom om jag hade någon "partner för hjälp med certificat" antog att visma var min partner, betyder detta att jag inte kan, via Visma få ordning på swish utan man måste kontakta en patrner?
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.