Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Undvika nya kundnummer på befintliga kunder

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-02-14 11:38 )

Eftersom det, vad jag förstår, blir så att en befintlig kund får nya kundnummer om det 1) anges annat org. nummer vilket är helt rätt , 2) då kunden anger en ny email adress för faktura.
När det gäller email adress för fakturan så ser jag att kunderna lägger sin egna personliga adress där också utöver under referens.  Det skulle vara väldigt bra om det förtydligades att email adressen för faktura gäller enbart " E-mail dit dina fakturor ska skickar" ( eller liknande) så kunden förstår detta. Som det är nu så skapas en mängd nya kundnummer i eEkonomi pga. detta. / Mikael 

1 SVAR 1
Highlighted
CONTENT PRODUCER

Re: Undvika nya kundnummer på befintliga kunder - Webshop

Hej!

Det stämmer att det skapas nya kundfakturor per organisationsnummer men också när kund anger en annan e-postadress. Jag förstår att det kan ställa till det i vissa lägen och att en del kundnummer skapas i "onödan". 

Du har möjlighet att gå in och justera systemtexterna i webshopen för att göra det tydligare för din dina kunder. Du går till Website - Språk. Ställ dig på fliken som heter Översätt systemtexter och under Text för så letar du upp Kassa - Varukorg. Leta rätt på E-post och till höger så kan du fylla i vad du istället vill att det ska stå i kassan. 

Hoppas det underlättar! 🙂

/Moa