Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Varför påverkas webbshopen negativt vid integrationen Pasyon 2.0 ? - Webshop+

Har testat fram och tillbaka och det är tydligt att Webbshopen inte fungerar fullt ut när vi integrerar med Pasyon 2.0. Att ange annan leveransadress är hela vår affärsidé och det funkar inte, funktionen blir inaktiv.
4 SVAR 4
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Varför påverkas webbshopen negativt vid integrationen Pasyon 2.0 ? - Webshop+

Hej Karin,

Vid betalningsalternativet Payson 2.0 så har du precis som man skriver ingen möjlighet att inne i webshopen ange en avvikande leveransadress utan man får informationen om att ordern skickas till den adress du anger på Payson Checkout.

Återkom gärna om jag har missuppfattat dig.

Ha en fin dag
/Cecilia
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Varför påverkas webbshopen negativt vid integrationen Pasyon 2.0 ? - Webshop+

Tack svaret! Har dock ett annat bekymmer som dykt upp gällande webbshoppen. Vi jobbar med presentkort och våra konsumenter ska ju kunna lösa in sina presentkort i webbshoppen men det går inte vid inlösen då värdet av köpet blir 0 kr. Fick följande svar från Pasyon.Hej! 

Detta är något som borde lösas i den webbshopslösning ni använder.

Vårat API bör bara anropas i de fall då butiken vill ta betalt av en kund, och i detta fall behöver butiken inte ta betalt.

Webbshoppen bör kontrollera om köpsumman är på 0 kr och i sådant fall hoppa över steget där en Payson checkout skapas och istället slutföra ordern i butikens eget ordersystem.

Anledningen till att vi har ett minimibelopp på API-et för checkout 2.0 är för att butiken inte ska gå med förlust då vår minimiavgift är på 4,50 kr exkl moms.

För att besvara klicka på följande länk: https://account.payson.se/contact/viewissue?issueid=266486

Med vänlig hälsning Niklas,


Payson AB | Teknik 
Highlighted
ANSTÄLLD

Re: Varför påverkas webbshopen negativt vid integrationen Pasyon 2.0 ? - Webshop+

Hej igen Karin,

Jag vet inte om jag har förstått din fråga rätt men när jag kollar på din webbshop ser jag idag två betalalternativ, Payson checkout 2.0 och även Inlösen av Matogram.
Inlösen av matogram är ett egenskapat betalalternativ och är det som kunden ska använda då de har utnyttjat ett presentkort.

Om era kunder väljer Payson istället kommer det inte att fungera då den ej kan hantera köp på 0 kr, däremot hur blir det när kunderna väljer Inlösen av Matogram?
Menar du att det även då blir fel?
Återkom gärna med svar.

Ha en bra dag
/Cecilia
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Varför påverkas webbshopen negativt vid integrationen Pasyon 2.0 ? - Webshop+

Hej

Jag beklagar ett sent svar här. 
Angående den avvikande leveransadressen:
Anledningen till att vi inte tillåter en avvikande leveransadress beror på att man i Payson 2.0 endast har möjlighet att ändra leveransadressen med hjälp av mobilt bankID. Det är på deras rekommendation vi alltså slagit av funktionaliteten.