Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Storeowner
MEDLEM

Vid sökning av hemsida på google, visas STARTSIDA - FÖRETAGSNAMN

Vår visma webshop free är nu ute på google (efter att vi har indexerat den) och efter en sökning på google så får jag upp vår sida och där står det som överst i blå text (titel) STARTSIDA - Företagsnamn (vårt). Jag vill inte ha ordet Startsida i titeln, hur får jag bort det? Jag vill bara ha vårt företagsnamn här om möjligt lägga till vår verksamhetsbeskrivning där, som tex Verksamhetsbeskrivning - Företagsnamn. Är det möjligt?

Tack på förhand!

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Krantzen!

Bra att du uppmärksammar detta, för som du säger är det mycket bättre om du istället har någon annan beskrivning där, t.ex. er verksamhetsbeskrivning, då detta är det första potentiella kunder till er ser när de hittar er sida via Google.

För att fixa detta gör du följande:
1. Tryck på meny-alternativet "Avancerat"
2. Bocka i "Avancerade sidinställningar" och spara.
3. Öppna meny-alternativet "Sidor" och klicka på redigera på "startsidan".
4. Där finns nu ett nytt textfält kallat "sidtitel" där skriver du in det du vill att det ska stå istället, t.ex. er verksamhetsbeskrivning.

Ovanstående kan du göra på alla sidor där du vill anpassa vad som ska stå på Google. Som standard plockas sidnamnet.

Sedan har vi det som står efter sidtiteln (efter "-"), vanligtvis företagsnamnet, det ändrar du också under menyalternativet "Avancerat" i textfältet "Titel".

Tack, som jag har längtat efter det här svaret. Testar direkt och återkommer om jag inte lyckas.

Hej Björn, när du skriver "Som standard plockas sidnamnet." menar du sidtiteln? Dvs att man inte behöver ta bort det som står i sidans namn? Tack