Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Websidan blir för lång, hur kan jag klippa av den nedtill?

Jag har precis publicerat min websida och ser att sidan är längre än vad jag vill att den skall vara. Jag vill inte att man skall behöva scrolla. Hur kan den kortas av. Det finns mycket vitt längst ner, och texten bör kunna vara mindre.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Längst ner på din sida finns en sidfot som ligger under en svag linje. I sidfoten är det också möjligt att placera information. Om du drar ner ett element (till exempel Text eller Bild) och placerar det i sidfoten så kommer det synas på alla dina sidor.

Sidoften kan exempelvis vara lämplig för att visa kontaktuppgifter, länkar till sociala medier eller annan viktig information som du vill att besökare ska kunna se oavsett vilken av sidorna på din webbplats de är inne på.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, det kan vara användbart, men du svarar inte helt på min fråga.
Följdfråga till ditt svar dock: Är det möjligt att välja att inte visa sidfoten på t.ex. startsidan?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Sant, ska försöka ge konkretare svar också.

Sidfoten går inte att dölja, så det går inte korta av sidan genom att ta bort den.

Vad gäller text så går det endast att påverka storleken på rubriker. Vilken text tänker du skulle kunna vara mindre?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack. Då har jag fått svar. Det går alltså inte att påverka annat än det jag redan gjort.