Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

ThomasH1
NY MEDLEM

en storlek av artikel slut

Hej, hur gör man när en storlek av en artikel har tagit slut. Jag har en artikel upplag med fem artikelvarianter = röd, grön, gul, svart och blå. Den blå artikelvarianten har tagit slut och kommer inte in förrän om två månader. Hur gör jag så att den artikeln inte går att beställa utan att dölja den helt? (Jag vill inte visa artikelsaldo för alla artiklar eftersom jag har många andra produkter som dropp-shipas och därför inte har något lagersaldo.)

Mvh
Thomas

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Först och främst kan du gå in under Inställningar - Artiklar - Redigera artikeln och lägg dit "Slutsåld" under fliken Kampanj.

Därefter går du in under Inställningar - Shopinställningar - Artiklar - Stoppa köp om slut i lager. När lagersaldot är 0 kan du inte längre genomföra en beställning på artikeln.

Hoppas detta besvarade din fråga!

/Hanna
ThomasH1
NY MEDLEM

Hej Hanna, tack för ditt svar. Okay jag förstår men det blir ju ett problem när man drop-shippar efter som man då har 0 stk i saldo av många produkter och skulle med det stänga av massa produkter ifrån hemsidan som man kan sälja. Hur gör man då?

Mvh
Thomas
ThomasH1
NY MEDLEM

Vill bara komplettera mitt svar till dig:

Om jag markerar artikeln som "Slutsåld" så markerar jag hu hela produkten, inte den storlek som är slut...
Så det alternativet faller väl?

Mvh
T
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det bästa vore om du kunde använda dig av ett lagersaldo på dina artiklar. Själva lagersaldot kan du dölja för dina kunder genom att gå in under Inställningar - Shopinställningar - Visa lagerstatus som: Dölj, alternativt Finns i Lager/Ej i lager. Detta kommer att synas på varje specifik artikel som inte finns i lager. 

/Hanna